گوشی کالا

ساخت وبلاگ

گوشی ایفون ایکس مکس

 

کمپانی مشهور اپل، در نهایت آیفون را با یک صفحه نمایش بزرگ و برای تماشای فیلم و اجرای بازی های روز ارایه میدهد. آیفون Xs Max دارای قیمت بالایی است اما جدا از قیمت آن آیفون XS Max یک تجربه عالی و فوق العاده را به کاربر ارایه میدهد. دوربین پیشنهادی اپل در آیفون XS Max همان طور که انتظار داشتیم عالی است، همچنین از طراحی زیبا و بروزی بهره میگیرد که نظر هر بیننده ای را به خود جلب مینماید. با ما برای بررسی این گوشی هوشمند و زیبا همراه باشید. برای تجربه خرید اقساطی ایفون ایکس مکس کلیک کنید.

صفحه نمایش ایفون ایکس مکس

اصلی‌ترین فاکتوری که آیفون XS Max را نسبت به آیفون XS معمولی متمایز کرده، نمایشگر بزرگ‌تر آن است. آیفون XS Max به یک صفحه نمایش برش خورده 6.5 اینچی از نوع سوپر امولد مجهز شده است. این صفحه نمایش با رزولوشن عجیب و غریب 1242 در  2688 پیکسل فعالیت می‌کند.

با وجود اینکه تکنولوژی HDR در نمایشگر گوشی‌های هوشمند هنوز به یک اصل مهم تبدیل نشده، اما گاهی اوقات نبود آن در پرچمدار اپل احساس می‌شود. نحوه نمایش نقاط تیره و روشن تصاویر در این نمایشگر، به اندازه‌ای فوق العاده نیست که کاربر را به وجد آورد. البته این موضوع به هیچ وجه به معنای عملکرد بد اپل در این زمینه نیست؛ چرا که صفحه نمایش آیفون XS Max کیفیت بالایی دارد و برای کاربران به اندازه کافی رضایت بخش است.

پنل سوپر امولد که در آیفون‌های جدید با نام Super Retina HD display شناخته می‌شود، روشنایی بالایی دارد و از نظر دقت در نمایش رنگ‌ها بسیار خوب ظاهر شده است.

گوشی‌های اپل معمولا از نظر تفکیک پیکسلی در نمایشگر نسبت به مدل‌های هم‌رده، ضعیف‌تر عمل می‌کردند. پیش‌تر این موضوع نارضایتی کاربران زیادی را به دنبال داشت و باعث شد تا اپل برای افزایش آن در گوشی‌های جدیدش اقدام کند. چگالی پیکسلی نمایشگر آیفون XS Max اکنون به 458ppi می‌رسد که همچنان نسبت به اکثر پرچمداران بازار در سطح پایین‌تری قرار می‌گیرد. با این وجود وضوح تصویر در آیفون XS Max به اندازه کافی مناسب است و تصاویر با شارپنس خوبی در آن به نمایش در می‌آیند. همچنین بر اساس ادعای اپل، نمایشگر آیفون XS Max از نظر رنج دینامیکی 60 درصد بهتر از نسل قبل یعنی آیفون X عمل می‌کند. لازم به ذکر است صفحه نمایش آیفون XS Max همچنان از قابلیت لمس سه بعدی پشتیبانی می‌کند.

دوربین

در این مرحله از بررسی آیفون XS Max می‌خواهیم به مرور کیفیت عملکرد دوربین اصلی و سلفی آن بپردازیم. دوربین اصلی این گوشی از دو سنسور 12 مگاپیکسلی تشکیل می‌شود که کاملا مشابه با دوربین آیفون XS هستند. سنسور اول مجموعه دیافراگم F/1.8 دارد و زاویه دید گسترده‌ای را ارائه می‌کند اما سنسور دوم مجموعه از دیافراگم F/2.4 بهره‌ بوده و از نوع تله‌فتو است. هر دو لنز نام برده شده که بخشی از دوربین اصلی آیفون XS Max هستند قابلیت هایی همچون فوکوس خودکار مرحله‌ای، HDR و تثبیت اپتیکال تصویر (OIS) را ارائه می‌کنند و قابلیت زوم اپتیکال 2X هم توسط سنسور دوم مجموعه ارائه می‌شود. ضمنا با استفاده از دوربین اصلی آیفون XS مکس قادر به ضبط ویدئوهای 4K با فرم ریت 24، 30 و 60 فریم در هر ثانیه هم خواهید بود.

عکسبرداری با دوربین اصلی آیفون XS Max بسیار لذت بخش خواهد بود، چون کیفیت عکس هایی که توسط دوربین اصلی گوشی ضبط می‌شود فوق‌العاده هستند. یک چراغ فلش LED چهارگانه مابین دو لنز دوربین پشت این گوشی نصب شده که در شرایطی همچون تاریک بودن محیط می‌توان از آن برای ایجاد نور و روشنایی لازم استفاده کرد. به جرئت مدعی می‌شویم که کیفیت عملکرد دوربین اصلی آیفون XS مکس فوق‌العاده عالی است و کمتر گوشی هم اکنون پتانسیل لازم برای رقابت با آن را دارد. عکسبرداری پرتره (Portrait Mode) هم توسط دوربین گوشی پشتیبانی می‌شود و کیفیت عملکرد آن نسبت به گذشته بهبود یافته است.

دوربین سلفی آیفون XS Max هم از یک سنسور یا لنز 7 مگاپیکسلی با دیافراگم F/2.2 تشکیل شده است. کیفیت عکسبرداری این لنز دوربین هم فراتر از چیزی خواهد بود که تصورش را می‌کنید. اپل قابلیت عکسبرداری پرتره دوربین سلفی آیفون XS Max را تقویت کرده و هم اکنون کیفیت تفکیک لبه های صورت کاربر با محیط پشت سر وی به مراتب بهتر شده است. به طور کلی کیفیت عملکرد دوربین های اصلی و سلفی آیفون XS مکس فوق‌العاده است و اگر طرفدار گوشی های با دوربین قدرتمند هستید، شک نکنید این آیفون یکی از بهترین گزینه های خرید پیش رویتان خواهد بود.

صدا و باتری ایفون ایکس مکس

اپل که معمولا از نظر صدا و ویژگی‌های صوتی در محصولاتش چیزی کم نمی‌گذارد، آیفون XS Max را به اسپیکر استریو مجهز کرده است. همکاری دو اسپیکر در این آیفون جدید باعث تولید صدایی با حجم و عمق مناسب و همچنین کیفیت بالا شده است.

اتصال هدفون به آیفون XS Max توسط پورت لایتنینگ انجام می‌شود و مانند نسل قبل خبری از جک صوتی 3.5 میلیمتری در آن نیست. ایرپادی که در جعبه محصول وجود دارد هم با پورت لایتنینگ به دستگاه متصل می‌شود. متاسفانه اپل دانگل تبدیل جک صوتی 3.5 میلیمتری به پورت لایتنینگ را درجعبه قرار نداده و در صورت نیاز باید آن را با قیمت نسبتا بالایی از بازار خریداری کنید.


باتری یکی از اصلی‌ترین نکات مثبتی است طی بررسی آیفون XS Max در این بخش متوجه آن شدیم. ابتدا بهتر است بدانید چیپست A12 که در آیفون XS Max استفاده شده، نسبت به نسل قبل انرژی کمتری مصرف می‌کند و از این نظر بهینه‌تر شده است. همچنین در این دستگاه از باتری با ظرفیت 3174 میلی آمپر ساعت استفاده شده که نسبت به آنچه در آیفون 8 پلاس مشاهده کرده بودیم، افزایش یافته است. این دو فاکتور در نهایت شارژدهی بالایی را در آیفون XS Max ایجاد کرده‌اند و آن را نسبت به نسل قبل، یک پله بالاتر قرار داده‌اند.

طی بررسی آیفون XS Max و تست باتری آن در شرایط مختلف، متوجه شارژدهی خوب آن شدیم. باتری این گوشی در حالت معمولی با استفاده نه چندان سنگین، برای یک و روز و نیم دوام می‌آورد.

آیفون XS Max از فناوری شارژ سریع بهره‌‌مند شده است. البته برای استفاده از این فناوری باید آداپتور 30 واتی استفاده کنید که متاسفانه در جعبه محصول موجود نیست. با استفاده از این نوع آداپتور تنها در مدت 30 دقیقه حدود نیمی از باتری دستگاه شارژ می‌شود. با آداپتور پیش فرضی که توسط این محصول در اختیار کاربر قرار می‌گیرد، فناوری شارژ سریع فعال نخواهد شد. در انتهای بررسی آیفون XS Max باید اشاره کنیم این دستگاه از شارژ بی‌سیم هم پشتیبانی می‌کند.

جمع بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مطلب به بررسی آیفون XS Max اپل پرداختیم. آیفون XS مکس بدون تردید هم اکنون یکی از بهترین، زیباترین، با کیفیت‌ترین و قدرتمندترین گوشی های موجود در بازار محسوب می‌شود. در ادامه اصلی ترین نقاط قوت و ضعف آن را طی دو دسته‌بندی خدمتتان معرفی می‌کنیم. برای اطلاع از قیمت ایفون کلیک کنید.

نقاط قوت:

  • طراحی بسیار زیبا، چشم‌نواز و بادوام
  • صفحه نمایش بزرگ، با کیفیت و با رزولوشن عالی
  • قدرت پردازش فوق‌العاده
  • دوربین عالی

نقاط ضعف:

  • قیمت گران
گوشی کالا...
ما را در سایت گوشی کالا دنبال می کنید

برچسب : بررسی ایفون ایکس مکس ,قیمت ایفون ایکس مکس ,خرید ایفون ایکس مکس ,مشخصات ایفون ایکس مکس ,گوشی ایفون xs max, نویسنده : مهران goshikala بازدید : 70 تاريخ : سه شنبه 25 شهريور 1399 ساعت: 18:40

گوشی ایفون ایکس

ده سالگی آیفون و رونمایی از آیفون 10. شاید بپرسید پس تکلیف آیفون 9 این وسط چه شد؟ اپل با این نام‌گذاری غیرعادی سعی کرده به مشتریان القا کند این آیفون یک محصول معمولی نیست.

با این‌که هنوز بسیاری این محصول را آیفون ایکس می‌نامند حداقل از سیستم‌عامل OS X اپل یاد گرفته‌ایم که X یک عدد رومی (و نه یونانی!) برای 10 است که بی‌شک جذابیت بیشتری هم نسبت به 10 معمولی دارد. به هر حال چه این محصول را آیفون ایکس بنامید و چه آیفون 10 شکی نیست که بزرگترین بازطراحی سخت‌افزاری در آن صورت گرفته و می‌توان آیفون 10 را شبیه به iOS 7 در تاریخچه نرم‌افزاری اپل دانست. اگر به دنبال خرید اقساطی ایفون x هستید همین حالا کلیک کنید.

نمایشگر ایفون ایکس

روشنایی و شادابی تصویر نمایشگر آیفون X عالی است و نمایشگر آن از تکنولوژی لمس سه بعدی پشتیبانی می‌کند، اما سبک طراحی بدون حاشیه صفحه نمایش آن هیچ نوآوری را در بر ندارد!

یکی از مهم‌ترین مسائلی که در نقد و بررسی آیفون X اپل یا هر گوشی دیگری باید به آن توجه شود، مسئله صفحه نمایش و کیفیت آن است. اپل برای تامین صفحه نمایش آیفون X با رقیب دیرینه‌اش یعنی سامسونگ همکاری کرده و برای اولین بار آیفونی را با نمایشگر سوپر آمولد (Super AMOLED) روانه بازار کرده است. صفحه نمایش سوپر آمولد آیفون X اپل ۵.۸ اینچی است و وضوح تصویر ۲۴۳۶ در ۱۱۲۵ پیکسل را ارائه می‌کند. این امر سبب شده تا نمایشگر گوشی تراکم پیکسلی در حدود ۴۵۸ پیکسل داشته باشد که تقریبا مقدار متوسطی در بین گوشی های پرچمدار محسوب می‌شود. پس از نظر اعداد و ارقام وضوح تصویر و تراکم پیکسلی صفحه نمایش آیفون X اپل در مقایسه با پرچمداران اندرویدی مثل گلکسی S9 سامسونگ خیلی عالی نیست.

اما بررسی ها نشان داده که صفحه نمایش سوپر آمولد آیفون X در عمل کیفیت فوق‌العاده‌ای دارد. اصلی ترین نقطه قوت نمایشگر این گوشی مربوط به توانایی عالی آن در تولید روشنایی می‌شود. حداکثر روشنایی که توسط صفحه نمایش آیفون X تولید شده چیزی در حدود ۶۴۰ نیت بوده است که مقداری بسیار عالی محسوب می‌شود. توانایی نمایشگر آیفون X در تولید روشنایی زیاد سبب می‌گردد تا کاربر به راحتی بتواند گوشی را در محیط های خارجی و زیر تابش نور مستقیم آفتاب مورد استفاده قرار دهد. از دیگر نقاط قوت نمایشگر آیفون X باید به شادابی تصویر عالی و تفکیک‌پذیری بسیار مطلوب رنگ ها در آن اشاره کنیم که حس و حال خوبی را به بیننده منتقل می‌کند.

علاوه بر بحث شادابی رنگ و روشنایی نمایشگر باید به ویژگی های دیگری هم اشاره شود که صفحه نمایش آیفون X اپل از آن ها بهره می‌برد. گذشته از تکنولوژی‌ها و استانداردهایی همچون دالبی‌ ویژان (Dolby Vision)، گستره رنگی بالا (Wide Color Gamut) و ترو تون دیسپلی (True-tone Display) که منجر به بهبود کیفیت نمایش تصاویر می‌شوند، صفحه نمایش آیفون X اپل از قابلیت لمس سه بعدی (۳D Touch) هم پشتیبانی می‌کند که یک ویژگی منحصر به فرد و ابداع شده توسط شرکت اپل است. به موجب این ویژگی مقدار فشاری که کاربر روی نمایشگر گوشی اعمال می‌کند در عکس‌العملی که گوشی ارائه می‌دهد موثر خواهد بود. پشتیبانی از این ویژگی که گاها بسیار کاربردی است، یکی از نقاط قوت گوشی مذکور محسوب می‌شود که باید در نقد و بررسی آیفون X اپل به آن اشاره می‌شد.

نکته بعدی که باید در مورد صفحه نمایش آیفون X اپل به آن اشاره کنیم مربوط به سبک طراحی نمایشگر این گوشی می‌شود. صفحه نمایش گوشی مورد نظر کاملا بدون حاشیه طراحی شده و تقریبا ۸۲.۹ درصد از کل مساحت پنل جلوی گوشی را در بر می‌گیرد. این سبک طراحی منجر شده تا صفحه نمایش آیفون X در بین آیفون های اپل منحصر به فرد به نظر برسد، اما واقعیت این است که شرکت های سازنده گوشی های اندرویدی از مدت ها قبل گوشی های خود را به نمایشگرهای بدون حاشیه مجهز می‌کردند و اپل با بکارگیری این سبک از صفحه نمایش در آیفون X به نوعی کپی‌برداری از کمپانی های سازنده گوشی های اندرویدی داشته و نوآوری خاصی را ارائه نکرده است. ضمنا اپل روی نمایشگر آیفون X را با شیشه ضد خش و لایه ضد چربی پوشانده است.

دوربین

دوربین در این گوشی شباهت زیادی به دوربین در آیفون 8 پلاس دارد اما تفاوت‌هایی در اینجا دیده می‌شود. در آیفون 10 هر دو دوربینی که در قاب پشتی جای گرفته‌اند سنسور 12 مگاپیکسلی دارند و هر دو به OIS مجهزند. لنز معمولی اندازه دهانه دیافراگم f/1.8 و لنز تلفوتو اندازه دهانه دیافراگم f/2.4 دارد.

منوی دوربین همانند نسل‌های قبلی است با این تفاوت که ویژگی‌ای به نام پرتره که در آن قرار دارد تغییراتی پیدا کرده است. با فعال کردن حالت پرتره یک مکعب بالای این منو قرار می‌گیرد که می‌توان چند حالت مختلف پرتره را در اینجا انتخاب کرد. این افکت‌ها شامل نور طبیعی، نور استودیو، نور صحنه، نور کانتور و نور صحنه سیاه‌وسفید است.

مثل همیشه کیفیت دوربین اصلی در حالت عادی و پرتره بسیار خوب است. در حالت عادی و نور روز عکس‌های تهیه شده با این آیفون از آیفون‌های نسل قبل کمی اشباع تر است و از واقعیت کمی فاصله دارد اما ثبت جزئیات بسیار خوب است و این ثبت خوب جزئیات در نقاط تاریک و روشن تصویر به یک اندازه است که سبب می‌شود رنج دینامیکی بسیار خوب باشد.

همان‌طور که گفتیم دوربین این گوشی همانند دوربین آیفون 8 پلاس از ویژگی حالت پرتره و پرتره لایتینگ پشتیبانی می‌کند. فرق اساسی آیفون 10 با آیفون 8 پلاس در بخش دوربین در اینجاست که دوربین دوم هم در آیفون 10 از حالت پرتره و پرتره لایتینگ پشتیبانی می‌کند.

منوی دوربین دوم بسیار شبیه به منوی دوربین اصلی است. در این منو عکاسی پرتره هم دیده می‌شود که اگرچه سخت‌افزاری نیست اما عکس‌های خوبی با پس‌زمینه مات می‌گیرد. باوجوداینکه عکس‌های گرفته‌شده در حالت پرتره توسط دوربین دوم بسیار خوب است اما با گوشی‌هایی مانند Mate 10 فاصله دارد و میت در این زمینه بهتر عمل می‌کند.

به‌طور حتم یکی از جذاب‌ترین کارایی‌های دوربین دوم این گوشی Animoji است. این ویژگی که توسط آن گوشی حرکت 50 ماهیچه‌ صورت شما را دنبال  و این حرکت را به چند اموجی خاص القاء می‌کند از دوربین TrueDepth IR و پروژکتور نقطه‌ای استفاده می‌کند. این ویژگی در گوشی آیفون 10 بسیار خوب عمل می‌کند و تنها زمانی که نمی‌توانید زیاد به آن اعتماد کنید زمان چشمک زدن است که اپل مشغول بهبود کارایی این بخش است و به‌طور حتم در آینده این ویژگی عملکرد بهتری دارد.

باتری ایفون ایکس

بهینه‌سازی‌های نرم‌افزاری همیشه کلید موفقیت محصولات اپل بوده و در زمینه دوام شارژ نیز اپل به کمک هوش مصنوعی سعی در بهبود آن داشته است. به همین دلیل است که نمی‌توان از روی باتری 2716 میلی‌آمپرساعتی آیفون 10 در مورد دوام شارژ آن قضاوت کرد.

به طور کلی به لطف استفاده از صفحه‌نمایش OLED، بهینه‌سازی‌های iOS و همچنین مصرف پایین تراشه A11 Bionic آیفون 10 دوام شارژ خوبی داشته و می‌توان گفت از این نظر میان آیفون 8 و آیفون 8 پلاس قرار خواهد گرفت. به این ترتیب با استفاده متوسط و حتی سنگین می‌توانید یک روز کامل روی دوام شارژ آن حساب کنید اما شارژ کردن شبانه را نباید فراموش کنید.

خصوصاً این‌که با وجود پشتیبانی آیفون 10 از شارژ سریع درون جعبه تنها یک شارژر معمولی یک آمپره قرار دارد که در 30 دقیقه تنها 20 درصد باتری را شارژ خواهد کرد. این درحالیست که اگر از یک شارژر مک‌بوک یا پیکسل با توان بالاتر  در اختیار داشته باشید می‌توانید در همین زمان باتری را تا 45 درصد شارژ کنید. به اعتقاد ما نبود شارژر سریع درون جعبه آن هم در سال 2017 غیرقابل قبول است.

آیفون 10 همچنین از استاندارد شارژ بی‌سیم Qi (بخوانید: چی) پشتیبانی می‌کند. به این ترتیب می‌توانید تقریباً آن را روی هر پد شارژر بی‌سیمی قرار دهید. شارژ بی‌سیم نسبتاً سریع‌تر نیز قرار است در iOS 11.2 از راه برسد. حالا که آیفون‌ها این ویژگی را اضافه کرده‌اند انتظار داریم شارژرهای بی‌سیم هر چه بیشتر فراگیر شوند.

نتیجه گیری

به‌طور حتم آیفون 10 بهترین آیفونی است که تا امروز معرفی و عرضه شده. این تنها یک جمله شعاری و کلیشه‌ای نیست و باید باور کنید که آیفون 10 واقعا بهترین آیفون است اما به همین نسبت قیمت خیلی بالایی دارد و گران‌ترین آیفونی است که در تاریخ به فروش رفته. طراحی متفاوت، صفحه‌نمایش کم حاشیه، دوربین با عملکرد بهتر و متفاوت‌تر و صفحه‌نمایش باکیفیت تراز عوامل اصلی بالا رفتن قیمت این محصول هستند.

اینکه چه کسانی باید این گوشی را بخرند کاملا واضح و روشن است. اگر شما طرفدار بسیار سرسخت آیفون هستید و هزینه‌ای که برای گوشی می‌پردازید هم برایتان اهمیت ندارد یک‌لحظه هم نباید در خرید این آیفون شک کنید. اما اگر این دو ویژگی را ندارید آیفون 8 پلاس هم چیزی شبیه به آیفون 10 است با این تفاوت که طراحی تکراری‌ای دارد و تنها سنسور تشخیص چهره ندارد.

اگر برای اولین بار می‌خواهید به دنیای آیفون قدم بگذارید به‌طور حتم آیفون 10 بهتر از هر محصولی می‌تواند توانایی آیفون و آی او اس را به شما نشان دهد اما خودتان باید به جیبتان نگاهی بیندازید که آیا این محصول ارزش 1000 دلار، که به پول ما هم مبلغ زیادی می‌شود، را دارد یا خیر؟ برای اطلاع از قیمت گوشی اپل کلیک کنید.

گوشی کالا...
ما را در سایت گوشی کالا دنبال می کنید

برچسب : بررسی ایفون ایکس ,خرید ایفون ایکس ,قیمت ایفون ایکس ,مشخصات ایفون ایکس ,گوشی iphone x ,ایفون x ,خرید اقساطی ایفون x, نویسنده : مهران goshikala بازدید : 66 تاريخ : سه شنبه 25 شهريور 1399 ساعت: 18:23

گوشی ایفون 11

آیفون ۱۱ تمامی اهداف آیفون XR را دنبال می‌کند. آیفون XR عملکرد بسیار خوبی داشت و در عین حال مقرون به صرفه بود. سریع، رنگارنگ و دوربین قدرتمند از مولفه‌های موفقیت آیفون XR بودند که در آیفون ۱۱ هم شاهد آن‌ها هستیم اما آیا این دستگاه ارزش خرید دارد؟ بیاید با هم آیفون ۱۱ بررسی کنیم. شما در اینجا می توانید خرید اقساطی ایفون 11 را نیز تجربه کنید با ما همراه باشید.

نمایشگر ایفون 11

یکی از ضعیف‌ترین بخش آیفون ۱۱ نمایشگر ۶.۱ اینچی با کیفیت رزولوشن پایین محسوب می‌شود. این کیفیت را اگر بخواهیم با مدل‌های هم قیمتی چون وان پلاس ۷پرو مقایسه کنیم، اختلاف بسیاری را شاهد خواهید بود. وان پلاس ۷پرو با ۲۰ دلار قیمت کمتر نسبت به آیفون ۱۱، از صفحه نمایش ۶.۶۷ اینچی فلوید AMOLED با رزولوشن ۳۱۲۰*۱۴۴۰ پیکسلی با تراکم ۵۱۶ppi بهره می‌برد. این وضوح تصویر فوق العاده بوده و بیشتر در مدل‌های پرچمدار می‌توان شاهد آن بود.

در سوی دیگر آیفون ۱۱ از پنل لیکویید رتینا HD با وضوح ۱۷۹۲*۸۲۸ پیکسل و سایز ۶.۱ اینچی برخوردار است. این پنل تراکم پیکسلی ۳۲۶ppi داشته و اگر در بحث مشخصه‌ها آن را با وان پلاس ۷ پرو مقایسه کنیم، متوجه خواهید شد که محصول وان پلاس از روشنایی بیشتر و وضوح بالاتر صفحه نمایش بهره می‌برد. البته بدیهی است که محصول اپل به عنوان یک اقتصادی از مشخصات سطح پایین بهره ببرد اما انتظار می‌رفت با قیمت ۷۰۰ دلاری حداقل مشخصات در خور توجهی برای آن در نظر گرفته می‌شد.

شاید در بحث مشخصات آیفون ۱۱ کمتر از وان پلاس ۷ پرو باشد اما پنل لیکویید رتینا HD روشنایی مطلوبی داشته و ضعفی را نمی‌توان مشاهده کرد. سطح روشنایی نمایشگر این اقتصادی Apple به ۶۰۰ نیت می‌رسد که در مقایسه با رقبا کم نظیر است و نباید ساده از کنار آن عبور کرد. آیفون ۱۱ به عنوان یک تلفن هوشمند مقرون به صرفه Apple، صفحه نمایش مطلوبی برای آن در نظر گرفته شده که نباید آن را به قیاس با مدل‌های رقیب پرداخت.

در بحث سیستم صدا نیز آیفون ۱۱ از اسپیکرهای استریو با صدا فراگیر بهره می‌برد که تجربه کاربری لذت بخشی را به دنبال خواهد داشت. کیفیت صدا بسیار پرجنب و جوش بوده و در سطحی بالاست که بتوان رضایت داشت. اگرچه کیفیت صدا این گوشی هوشمند در سطح سامسونگ گلکسی نوت ۱۰ پلاس نیست، اما به نظر کافی آمده و نیازی به استفاده از کیفیت صدا چندان بلند نیست.

دوربین

آیفون 11 دارای یک دوربین اصلی و یک دوربین بسیار خوب واید با زاویه دید بالا میباشد ،دقیقا همان ترتیب موجود در 11pro و 11promax هم است اما بدون لنز تله
هر دو دوربین دارای کیفیت 12 مگاپیکسلی میباشند،دوربین اصلی دارای دیافراگم f/1.8،فوکوس اتوماتیک دو قطبی و تثبیت کننده تصویر نوری (OIS)است که با  توجه به میدان دید وسیع و دیافراگم کیفیتی معادل یک لنز 13 میلیمتری با فریم کامل دارد

هر دو این دوربین ها قابلیت ضبط ویدیوهای تثبیت شده 4kبا سرعت 60 فریم در ثانیه را دارند و با استفاده از تراشه a13Bionic به آیفون اجازه می دهد تا در 4k60fps استفاده شود جایی که قبل از آن فقط محدود به 30fpsبوده
به طور خلاصه دوربین های آیفون 11 بسیار خوب هستند  مثلا درحالت تصویربرداری شب  ،چیزهایی که قابل مشاهده نیستند را می تواند نمایش دهد که اگر مقایسه کنیم  گوشی های Pixel 3 قابلیت برابری با آن را نداردو شاید گوشی های Pixel 4 بعدها یکسری تغییراتی بدهد که در ماه اکتبر رونمایی کند و با اینحال کیفیت  تصاویر مقایسه شده نشان می دهد که هیچ تفاوتی بین IPhone 11 و11Pro وجود ندارد.

این داستان برای ویدیو نیز صدق میکند که با توجه به نمودارها و روند بازاریابی اپل را اینگونه توصیف کرده که تفاوت بین 11و11Pro در این است که می تواند لنزهای زوم را در ویدیو 4k60fps تغییر دهد و درایفون XR وایفون XS فقط میتوانید این کار را تا 4k30fpsانجام دهید
هنگام انتقال یک دوربین به دوربین های دیگر کیفیت زوم 0.9 به 1 برابر میرسد و تفاوت قابل ملاحظه ای در کیفیت زوم بین دو دوربین مشاهده خواهید کرد و این مسله در مقایسه با سایر گوشی های هوشمند که زوم ویدیویی انها به طور قابل توجهی بیشتر از مدلهای آیفون 11 است برای اپل مشکلی ایجاد نمیکندو نه تنها در گوشی های آیفون 11 کیفیت تصاویر بهبود یافته بلکه در بخش بروزرسانی ios13رابط کاربری نیز بروزرسانی شده است و برخی از گزینه های اصلی ( فلش ،تایمر،افکت های فیلتر،live photo)منتقل شده و اکنون با تاچ کردن بر روی گزینه تعویض کننده حالت به انها دسترسی دارید و میتوانید انها را تغییر دهید
شما میتوانید با دوربین اولترا واید یک منظره حیرت آور به وجودآورید که ابعاد بزرگتری را در برگرفته شما همچنین میتوانید با توجه به دو دوربین اصلی و اولتراواید تصاویری را ضبط کنیدکه بسیار حیرت اور است
احتمالا تا کنون به این نتیجه رسیده اید که Apple iphone 11 گوشی بسیار خوبی است و از تفاوت های بین آیفون 11 و11pro این می باشد که این گوشی ضد اب نبوده فاقد لنز تله و همینطور صفحه نمایشگر متفاوتی می باشد
در واقع فروش آیفونهای 11 که گرانقیمت هم نیست در بازار رقابتی نشان میدهد که این گوشی نسبت به مدلهای آیفون XR بهتر بوده حتی با توجه به اینکه شرکت اپل قیمت XR را کاهش داده است و این نشان میدهد که شرکت اپل هر سال گوشی هایی با کیفیت و کارایی بهتری را به بازار ارایه خواهد کرد.

عمر باتری ایفون 11

شارژدهی باتری آیفون ۱۱ بسیار خوب است. با استفاده ی معمولی، این گوشی در پایان روز ۳۰ درصد شارژ خواهد داشت. استفاده معمولی من از این گوشی شامل وبگردی، پخش فیلم و موسیقی، فضای مجازی و کمی بازی میشود. باتری این گوشی نسبت به نسل قبل بهبود داشته است اما این بهبود چندان چشمگیر نیست.

فرآیند شارژ این گوشی با شارژر ۵ واتی که درون جعبه گوشی است بسیار آرام صورت می‌پذیرد. شارژ کامل این گوشی (از صفر تا صد) سه ساعت و نیم طول می‌کشد که بسیار ناامید کننده است. برای شارژ سریع تر باید شارژ ۱۸ واتی اپل را به قیمت ۲۹ دلار خریداری کنید.

سخن پایانی

آیفون ۱۱ یک گوشی هوشمند خوب است اما عالی نیست! نمایشگر آن زیباست اما کیفیت اولد را به ما نمی‌دهد. عمر باتری آن مناسب است اما شارژ آن با شارژر درون جعبه ناامید کننده است. این شارژر برای شارژ شبانه مناسب است اما اگر قصد خرید این دستگاه را دارید پیشنهاد می‌کند آداپتور شارژ سریع را هم همراه آن تهیه کنید. من یک احساس عجیب دارم! آیفون ۱۱ به صورت ناخودآگاه مرا به سمت آیفون ۱۱ پرو و آیفون ۱۱ پرو مکس هل می‌دهد که دارای صفحه نمایش‌های بهتر، عمر باتری بیشتر و دوربین قدرتمندتر هستند.

با این حال با در نظر گرفتن قیمت آیفون ۱۱ یک گوشی مقرون به صرفه و یک نقطه ورود عالی برای اکو سیستم اپل است. تهیه این آیفون را به دارندگان آیفون XR توصیه نمی‌کنم چون تنها تفاوت واقعی را می‌توان دوربین سوپرواید دانست. به احتمال زیاد شما هنگام استفاده روزانه متوجه عملکرد سریعتر یا عمر باتری بهتر نخواهید شد. با این حال آیفون ۱۱ برای دارندگان آیفون‌های قدیمی که قصد خرید سری پرو را ندارند، یک ارتقا عالی است.

گوشی کالا...
ما را در سایت گوشی کالا دنبال می کنید

برچسب : بررسی ایفون 11 ,خرید ایفون 11 ,قیمت ایفون 11 ,مشخصات ایفون 11 ,گوشی iphone 11, نویسنده : مهران goshikala بازدید : 67 تاريخ : سه شنبه 25 شهريور 1399 ساعت: 12:59

ایرپاد سری 2

در دنیا دو دسته آدم وجود دارند، کسانی که از ایرپاد به راحتی استفاده می‌کنند و کسانی که ایرپاد در گوش آن‌ها به خوبی نمی‌ماند. اگر جز دسته اول هستید احتمالا بخواهید این مطلب را در مورد ایرپاد ۲ که چندی است به بازار کشورمان نیز رسیده، مطالعه کنید. ما در زمان عرضه این دستگاه به معرفی آن پرداختیم اما حالا که تجربه کار با آن را داشته‌ایم نگاهی نزدیک‌تر و کامل‌تر به این ایرباد بی‌سیم داشته‌ایم که در ادامه می‌توانید مطالعه کنید. برای آگاهی از قیمت ایرپاد 2 کلیک کنید.

طراحی ایرپاد سری 2

زمانی که ایرپاد اورجینال در سال 2016 معرفی شد من تصور کردم این ها شوخی و مزاح است اما اپل علاقه ای به مزاح نداشت چون بادها قرار بود یک سمبل باشند .اپل قرار نبود کارها را پیچیده کند و برای همین نکرد. این بادها (سر هدفون) که 0.14 اونس وزن داشتند و ابعاد آن 0.7 در 0.7 در 1.6 اینچ است هنوز هم در رنگ سفیدی پلاستیکی می باشند .یک سری از شبکه های توری خاکستری-سیاه سر بادها را تزیین می کنند.

از آنجایی که انتظار این همه انحراف گسترده از یک طراحی موفق را از سوی اپل نداشتم ، از اینکه ایرپاد دارای رنگ های گوناگون نیست ناامید شدم. حداقل تلفن های خود را هماهنگ کنید و یک ایرپاد مشکی یا خاکستری به من بدهید و خیلی خوب می بود اگر ایرپادهای 2 واقعا ضد آب و ضد عرق بود که متاسفانه این کار صورت نپذیرفت.

اگر می خواهید بفهمید که شارژر وایرلس دارید یا سیستم شارژ استاندارد ، جلوی ایرپاد را چک کنید. اگر حفره کوچک روشن وجود دارد پس شما یک کیس وایرلس دارید . راه دیگر برای تشخیص، لولا و محور می باشد. محور و لولای شارژر جدید وایرلس از فلز آندی شده ساخته شده است در حالیکه حالت استاندارد شارژ، یک ظاهر درخشنده فلزی دارد. ایرپاد وایرلس به دلیل اجزای بیشتر کمی از مورد استاندارد آن سنگین تر می باشد (1.4 اونس در برابر 1.3 اونس).

کیفیت صدا

اگر می خواهید بفهمید که شارژر وایرلس دارید یا سیستم شارژ استاندارد ، جلوی ایرپاد را چک کنید. اگر حفره کوچک روشن وجود دارد پس شما یک کیس وایرلس دارید . راه دیگر برای تشخیص، لولا و محور می باشد. محور و لولای شارژر جدید وایرلس از فلز آندی شده ساخته شده است در حالیکه حالت استاندارد شارژ، یک ظاهر درخشنده فلزی دارد. ایرپاد وایرلس به دلیل اجزای بیشتر کمی از مورد استاندارد آن سنگین تر می باشد (1.4 اونس در برابر 1.3 اونس).

اتصال

نسل دوم Airpod از چیپ جدیدی برای ارتباط بیسیم و ویژگی های آن استفاده میکند تراشه نسل قبلی W1 نام داشت و نسل دوم Airpod از تراشه H1 بهره می برد (واقعا هدف این نوع از نامگذاری اپل را نمیدانیم!)

نکته قابل توجه این است که تراشه جدید این اجازه را به شما می دهد تا بجای استفاده از حرکات دستی (مانند دوبار ضربه زدن روی earbbud) از دستیار صوتی اپل یعنی سیری استفاده کنید و با گفتن “Hey siri” با آن ارتباط برقرار کنید.

نکته بعدی اینکه در Airpods 2 تاخیر حتی کمتر از سری قبل شده. در هدفون ها و اسپیکر های بیسیم مقداری تاخیر بین زمان منبع صوت و پخش صدا وجود دارد برای مثال اگر با تلفن خود بازی کنید متوجه خواهید شد که در بعضی از این اسپیکر یا هدفون های بیسیم تاخیر کاملا محسوس است. نسل قبلی Aripod از این نظر بد نبود اما حالا بهتر هم شده و این کاهش تاخیر در آن محسوس است.

طبق گفته اپل زمان تعویض دستگاه منبع و اتصال به منبع دیگر هم کاهش یافته برای مثاب با ایرپاد می توانید آن را به آیفون و کامپیوتر خود متصل کنید و به راحتی و سرعت دستگاه منبع صوت ایرپاد را تغییر دهید و بعد از چند لحظه می توانید به پخش صدا از منبع جدید بپردازید. به گفته اپل این زمان نسبت به نسل اول نصف شده  که بهبود قابل ملاحضه ای به حساب می آید اما باز هم جای پیشرفت برای کاهش این زمان وجود دارد.

عمر باتری

خبر خوب اینکه عمر باتری این دستگاه برای مکالمه بیشتر شده و بهبود ۵۰ درصدی را به لطف چیپ جدید اپل دارد.

خبر بد اینکه اگر از ایرپاد برای گوش دادن به موسیقی استفاده کنید شاهد بهبود چندانی نخواهید بود (شاید حتی هیچ بهبودی) اگر چه عمر باتری نسل یک هم نسبت به رقبا خوب است و با توجه به ابعاد کوچک کیس و حجم کم نیاز چندانی به پیشرفت در این زمینه دیده نمی شد.

از نظر زیبایی بهتر بنظر میرسد اگر یک پد شارژ دی منزل یا میز خود در سر کار داشته باشید و بجای کابل لایتنینگ از آن برای شارژ دستگاه خود استفاده کنید همچنین کارکرد آن هم ساده تر است و مانند سایر محصولاتی که از این استاندارد استفاده می کنند کافیست آنرا بر روی پد شارژ بیسیم قرار دهید.(البته باید توجه داشته باشید که سرعت شارژ شدن ایرپاد به وسیله شارژر بیسیم کمتر از سرعت شارژ با کابل لایتنینگ است)

البته باید بدانید اگر در حال حاضر صاحب یک استند شارژ بی سیم هستید احتمالا قادر نخواهید بود از آن برای شارژ ایرپاد خود استفاده کنید ! ایرپاد به دلیل ابعاد کوچک سیم پیچ شارژ بیسیم آن کوچک تر است و نمی تواند در مرکز سیم پیچ استند های شارژ بیسیم رایج برای موبایل قرار گیرد و هنگام خرید پد شارژر بیسیم برای این محصول باید دقت کنید تا کیس ایرپاد بتواند در وسط آن باشد.

سخن پایانی

با وجود ویژگی‌هایی مثل سریع‌تر بودن، هوشمندتر بودن و البته دوام‌دارتر بودن، ایرپاد 2 هنوز در راس انتخاب مالکان آیفون می‌باشد. اپل آنچه که مردم می‌خواهند را با یک شارژر بی‌سیمی و رویکرد دسترسی به سیری فراهم کرده است. در حقیقت ایرپاد مدت زمان صحبت طولانی‌تر را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. قابلیت اتصال بلوتوثی ایرپاد 2 سریع‌تر است و در کوتاه‌ترین زمان وصل می‌شود. قیمت این مدل ایرپاد بسیار بالا می‌باشد و می‌توان گفت که قیمت آن برای یک جفت ایرپاد بی‌سیمی کوچک زیاد می‌باشد. این درحالیکه است که گلکسی بادز سامسونگ خیلی ارزان‌تر از ایرپاد 2 است. در صورتی که در اکوسیستم اپل سرمایه گزاری می‌کنید، باید ایرپاد جدید را بخرید و این ایرپاد را از آن خود کنید.

 

گوشی کالا...
ما را در سایت گوشی کالا دنبال می کنید

برچسب : بررسی ایرپاد سری 2 ,خرید ایرپاد 2 ,قیمت ایرپاد 2 ,مشخصات ایرپاد 2, نویسنده : مهران goshikala بازدید : 67 تاريخ : پنجشنبه 20 شهريور 1399 ساعت: 18:02

گوشی ایفون se

در صنعت سینما گاهی پیش می آید که یک فیلم خوب و پرطرفدار بازسازی می شود؛ برخی اوقات این کار به خوبی انجام می شود و نسخه بازسازی شده قابلیت هایی دارد که آن را جذاب تر از نسخه اصلی می کند (مانند فیلم کینگ کونگ یا فیلم یازده یار اوشن)؛ اما برخی مواقع به هیچ وجه این موفقیت دیده نمی شود و نسخه بازسازی شده خودش را به خوبی نشان نمی دهد. اپل در صنعت موبایل تصمیم گرفت یکی از اسطوره های قدیمی خود را بازسازی کند؛ به این امید که این اسطوره زمان های قدیم بتواند با ظاهر مشابه اما با باطنی جدید که در خود گنجانده دل دوستدارانش را دوباره به دست بیاورد. در این بررسی خواهیم دید که آیا اپل توانسته گوشی قدیمی خود را به خوبی بازسازی کند یا خیر. برای اطلاع از قیمت ایفون se کلیک کنید.

طراحی ایفون se

اما اگر عینک انتقادی را برداریم و طراحی تکراری این محصول را کنار بگذاریم، کیفیت ساخت آیفون SE 2020 با بدنه شیشه و فلزی در سطح عالی قرار می‌گیرد که در این زمینه، کمتر گوشی میان رده اندرویدی، توانایی رقابت با آن را دارد. گذشته از این مورد، بدنه این گوشی دارای استاندارد IP67 برای مقاومت در برابر نفوذ آب و گرد‌و‌غبار می‌باشد که آن را یک سر و گردن بالاتر از بیشتر رقبای اندرویدی قرار می‌دهد.

ابعاد بدنه آیفون ارزان قیمت اپل، 138.4×67.3×7.3 می‌باشد که در کنار وزن سبک 148 گرمی باعث می‌شود استفاده از آن با یک دست بسیار آسان باشد و با محصول کاملا خوش‌دستی رو‌به‌رو باشیم. در قسمت پشتی این گوشی پنل شیشه‌ای به چشم می‌خورد که تغییرات کوچکی در آن به وجود آمده است. اپل لوگوی خود را دقیقا به میانه دستگاه منتقل کرده و عبارت iPhone از قسمت پایینی حذف شده است که در مجموع ظاهر یکنواخت‌تر و آرام تر را به ارمغان آورده است. غیر از این موارد، همچنان در این قسمت شاهد دوربین تکی هستیم که کمی برآمده بوده و در کنار آن میکروفون ثانویه به همراه فلاش LED دوگانه به چشم می‌خورد.

در قسمت جلوی iPhone SE 2020 نمایشگر کوچک 4.7 اینچی با حاشیه‌های بسیار ضخیم و نسبت تصویر 16:9 قرار دارد که باعث می شود این گوشی هیچ سنخیتی با سایر گوشی های 2020 نداشته باشد.

حاشیه پایینی نمایشگر، میزبان دکمه هوم محبوب اپل می‌باشد که با سنسور اثر انگشت ادغام شده است. این سنسور در کنار تراشه جدید، سرعت بازگشایی بسیار بالایی را در اختیار می ‌گذارد که باعث می‌شود قفل گشایی آیفون SE 2020 حتی سریع‌تر از فناوری تشخیص چهره اپل در گوشی‌های گران قیمت آن باشد.

در حاشیه بالایی نمایشگر نیز مطابق انتظار دوربین سلفی به همراه اسپیکر مکالمه و سنسور‌های متعدد مانند سنسور مجاورت و نور، قرار گرفته است.

روی فریم آلومینیومی هم شاهد اتفاق جدیدی نیستیم. کلید پاور به همراه درگاه سیمکارت، در سمت راست این فریم حضور دارد و در سمت مقابل کلید های تنظیم حجم صدا به همراه کلید بی‌صدا کردن اعلان‌ها به چشم می‌خورد. خروجی اسپیکر به همراه درگاه لایتینینگ و میکروفون مکالمه نیز در سمت پایین قرار دارند و نکته جالب در این قسمت، هماهنگی کامل رنگ داخل پورت لایتینینگ با رنگ خود گوشی می‌باشد.

دوربین

این گوشی دقیقا از همان سخت‌افزار دوربین آیفون 6S بهره می‌برد – همان سنسور 12MP با گشایش لنز f/2.2 به همراه فلش دوگانه LED. دوربین سلفی متاسفانه بروز رسانی نشده و همان گزینه استفاده شده در 5S می‌باشد – سنسور 1.2MP. البته قبل از معرفی رسمی این گوشی نیز این مساله مشخص شده بود و بخاطر همین موضوع حین معارفه رسمی دستگاه و مشخص شدن صحت این موضوع، چندان شگفت زده نشدیم.

نقد و بررسی گوشی اپل آیفون اس‌ای - دوربین

چیپست قدرتمند استفاده شده در این گوشی به کمک سنسور 12MP، فیلم‌برداری 4K را برای این گوشی به ارمغان آورده است. همچنین ویژگی Live-Photos که با هر بار دکمه شاتر را زدن، اقدام به فیلم‌برداری به مدت 1.5 ثانیه و ذخیره عکس‌ها به شکل انیمیت می‌کند، در این گوشی اپل نیز موجود می‌باشد.

همانطور که گفتیم، دوربین سلفی این گوشی در مقایسه با 5S تغییری نداشته و از همان سنسور 1.2MP استفاده شده است. دو ویژگی اصلی این دوربین، حالت خودکار HDR و فیلم‌برداری 720p می‌باشد. همچنین این دوربین همانند دوربین سلفی 6S از صفحه‌نمایش رتینای گوشی به عنوان فلش استفاده می‌کند. به طوری که با عکاسی سلفی در محیط‌های تاریک، صفحه‌نمایش به رنگ سفید در آمده و با افزایش لحظه‌ای روشنایی صفحه به 300%، نور کافی در اختیار دوربین قرار داده می‌شود.

رابط کاربری دوربین تغییری نسبت به دیگر گوشی‌های اپل نداشته است. به محض اینکه برای فوکوس صفحه را لمس کنید، اسلایدری ظاهر می‌شود که به کمک آن و با توجه به محیطی که قصد دارید از آن تصویر بگیرید، می‌توانید میزان نوری که دوربین می‌توان ضبط کند را کم یا زیاد کنید.

همانطور که می‌دانید، دسترسی و کنترل حالت‌های مختلف دوربین آیفون با کشیدن صفحه به سمت چپ یا راست میسر می‌شود. می‌توانید با اسلاید صفحه به حالت‌های عکاسی، حالت مربعی، Pano، فیلم‌برداری، اسلومو و Time-laps دسترسی داشته باشید. برای استفاده کردن از حالت عکاسی پشت سر هم نیز کافی است که دکمه شاتر را کمی نگه دارید.

باتری ایفون se

اپل در وبسایت خود گفته است که میزان شارژدهی آیفون اس ای ۲۰۲۰ تقریباً در حد و اندازه ی شارژدهی آیفون ۸ است، اما پس از انجام چند تست به این نتیجه رسیدیم که شارژدهی گوشی جدید اپل بیشتر است. آیفون اس ای ۲۰۲۰ میتواند با میزان روشنایی ۵۰ درصد به مدت ۱۵ ساعت و ۴۵ دقیقه بهص صورت ممتد ویدیو پخش کند. همچنین با استفاده ی معمولی این گوشی میتواند یک و نیم تا دو روز شارژ نگه دارد.

همچنین آیفون اس ای ۲۰۲۰ از قابلیت شارژ وایرلس پشتیبانی میکند که این ویژگی عمدتاً در گوشی هیا پریمیوم یافت می‌شود. علاوه بر این باید به شارژ سریع ۱۸ واتی اشاره کنیم که باعث میشود شارز باتری این گوشی در مدت ۳۰ دقیقه از ۰ به ۵۰ درصد برسد. البته باید به این نکته اشاره کنیم که شارژر ۱۸ واتی را باید به صورت جداکانه خریداری کنید.

نتیجه گیری

آیفون SE 2020 یک گوشی فوق العاده با ارزش است. یک از عوامل این ارزش بالا، وجود سخت افزار قدرتمندی است که از پرچمداران اپل گرفته شده است. همچنین وجود یک دوربین با کیفیت که می تواند تصاویر بسیار با کیفیتی ثبت کند نیز به مزایای آیفون اس ای 2020 افزوده است. اما متاسفانه آیفون اس ای 2020 فاقد صفحه نمایش با کیفیت بالا و همینطور فاقد باتری بزرگ که بتواند شارژردهی بالایی داشته باشد است. 

 

گوشی کالا...
ما را در سایت گوشی کالا دنبال می کنید

برچسب : خرید ایفون se ,قیمت ایفون se ,مشخصات ایفون se ,بررسی گوشی ایفون اس ای, نویسنده : مهران goshikala بازدید : 65 تاريخ : سه شنبه 18 شهريور 1399 ساعت: 19:11

اپل واچ 5

اولین سری اپل واچ در سال ۲۰۱۵ عرضه شد که به سختی نظر را جلب می‌کرد: کند بود، فرآیند بارگیری برنامه جانبی برای آن طولانی بود و عمر باتری نیز عالی نبود. اما اپل مأیوس نشد و تولید سری‌های جدید آن را تکرار کرد و تکرار کرد تا اینکه همه موارد درست شود. اپل واچ سری ۵ جدیدترین سری از این ساعت هوشمند است که از میان پیشرفت‌های آن به سمت کمال، یک ویژگی از همه بارزتر است: صفحه‌ای همیشه روشن.

اغلب موارد دیگر به همین شکل قبلی باقی مانده است: شما هنوز هم باید هر شب ساعت را دقیقاً شبیه به Apple Watch Series 4 شارژ کنید. اما آیا مجهز شدن اپل واچ سری ۵ به صفحه نمایش همیشه روشن، دلیل خوبی برای خرید آن است؟ تنها دلیل این نیست زیرا سری ۵  ترکیب منحصر به فردی از یک صفحه نمایش خلاقانه، درایور صفحه نمایش کم مصرف، یک سنسور جدید نور محیط و یک مدار کارآمد استفاده می‌کند که ساعت‌های قدیمی‌تر آن را ندارند. اگر قصد خرید اپل واچ 5 را دارید با ما همراه باشید.

صفحه نمایش اپل واچ سری 5

این قابلیت جدید اپل واچ 5 است. شاید مهم‌ترین قابلیتی است که به سری 5 اضافه شده است. اما چرا قابلیت مهمی است؟ در سری‌های قبل برای دیدن ساعت باید آن را بالا می‌آوردید تا صفحه روشن شود و به آن نگاه کنید. بعضی مواقع گیر داشت و مجبور بودید که صفحه را دستی روشن کنید. اما حالا این مشکل کاملا حل شده است.

چند تغییر کلیدی هم ایجاد است. صفحه نمایش LTPO همراه با سنسور صفحه که مصرف باتری بسیار بسیار کمی دارد با یک چیپ S5 ترکیب شده‌اند و این صفحه نمایش همیشه روشن قرار نیست باتری زیادی مصرف کند. از این جهت می‌توان این قابلیت را یک تغییر جدید و کاملا بهینه دانست. در حالت همیشه روشن روی مصرف CPU هم کار شده است. حالا به جای اینکه در ثانیه 60 بار ریفرش شود تنها یک بار ریفرش می‌شود. یعنی به جای 60 هرتز، 1 هرتز مصرف می‌کند و CPU در آرام‌ترین حالت ممکن کار می‌کند که اجازه نمی‌دهد باتری زیادی مصرف شود.

اما هر وقت که دست‌تان را بالا می‌آورید ساعت دوباره به نرخ 60 هرتز برمی‌گردد و می‌توانید دوباره صفحه نمایش با روشنایی کامل داشته باشید. حالا حین ورزش بدون اینکه ساعت را بالا بیاورید تنها با یک نگاه می‌توانید ببینید چند ساعت ورزش کرده‌اید. در ضمن به ساعت شما وجهه‌ی خاصی می‌بخشد. در حقیقت حالا شبیه یک ساعت واقعی شده است. ساعتی که فرم کلاسیک و همیشه روشن دارد و پر از قابلیت‌های جدید و هیجان‌انگیز است.

می‌توانید واچ‌فیس‌های مختلفی هم برای حالت همیشه‌روشن انتخاب کنید. البته پس‌زمینه سیاه باقی می‌ماند. (چون در حالت سیاه پیکسل‌های صفحه خاموش می‌شوند و مصرف باتری بسیار کمتر است.) می‌توانید حالت اعداد و نوع نمایش ساعت را انتخاب کنید. (از ساعت دیجیتالی گرفته تا واچ‌فیس‌های مربوط به حالت کلاسیک و حتی حالت‌های کارتونی و فانتزی)

در حالتی که ساعت به صورت Always-On است برخی المان‌های بک‌گراند دیر به دیر آپدیت می‌شوند. اما به محض اینکه دست‌تان را بالا می‌برید دوباره به حالت نرمال برمی‌گردند. مثلا اگر ورزش می‌کنید ساعت شما دیگر حالت شمارش هزارم ثانیه ندارد و تنها ثانیه‌ها را نشان می‌دهد و می‌شمارد. ممکن است کمی‌ دیرتر نوتیفیکیشن‌ها به دست شما برسند و سنسور ضربان قلب هم دیر به دیر آپدیت می‌شود.

یک نقص دیگر هم که حین استفاده از قابلیت Always-On وجود دارد این است که اگر حین کار کردن با یک اپلیکیشن در طولانی مدت این حالت فعال شود یک ساعت دیجیتالی کوچک در قسمت بالا خواهید دید و اپلیکیشن‌های فعال را هم زیر آن مشاهده خواهید کرد. اما می‌توانید به آن یک تایم مشخص بدهید. به طور مثال بعد از دو دقیقه ساعت دوباره به حالت عادی Always-On با واچ‌فیس دلخواه‌تان برگردد.

در حالت همیشه روشن قابلیت Now Playing هم کمی پیچیده‌تر شده است. در سری‌های قبل به محض اینکه با گوشی خود آهنگ پخش می‌کردید دکمه‌های مربوط به تغییر آهنگ و جلو و عقب بردن آهنگ روی صفحه‌ی ساعت هوشمند ظاهر می‌شد. حالا هم چنین امکانی وجود دارد اما کمی ییچیده‌تر شده است. هم ساعت را می‌بینید و هم دکمه‌های مربوط به موزیک.

اما در مجموع باید گفت که این قابلیت اپل واچ 5 نسبت به تمام ساعت‌های هوشمند حرفه‌ای‌تر و بهینه‌تر است. نگران خالی شدن باتری ساعت نیستید. نرم‌افزارهای ورزشی و اطلاعات آن در گوشه‌ی صفحه‌ی Always-On نمایش داده می‌شوند. استایل زیبا، واچ‌فیس‌های خاص و تمام آن چیزی که این ساعت هوشمند را به یک ساعت واقعی و لوکس نزدیک‌تر می‌کند.

باتری

در طول مدتی که از این گجت استفاده کردم، باتری عملکردی بسیار خوبی داشت. من از ساعت ۸ صبح تا ۱۰ شب این ساعت را در دست داشتم و هنوز ۴۰ درصد از شارژ آن باقی مانده بود. البته این میزان شارژدهی باتری در روزهایی که ورزش میکنید متفاوت خواهد بود و قطعا شارژ بیشتری مصرف خواهد شد. ولی حتی بعد از یک یا دو ساعت ورزش کردن هم شما تا شب نیازی به شارژ کردن ساعت خود نخواهید داشت.

باتری این ساعت به هیچ وجه نمی‌تواند به مدت دو روز شارژدهی داشته باشد و اگر شما ساعت خود را در شب شارژ نکنید، در روز بعد حتماً به مشکل خواهید خورد.

اپل واچ سری ۵ با همان شارژ مغناطیسی که در مدل های قبلی هم شاهدش بودیم شارژ میشود. این شارژ می‌تواند در عرض ۳۰ دقیقه باتری ساعت شما را ۴۴ درصد شارژ کند و برای شارژ کامل به ۹۰ دقیقه زمان احتیاج دارد.

سایر ویژگی ها

از ویژگی های جدید اپل واچ سری ۵ میتوان به قطب نما اشاره کرد. در صورت استفاده از نقشه های ساعت، این قطب نما مسیر درست را به شما نشان خواهد داد. همچنین watch face ها می‌توانند به کمک این قطب نمای جدید شمال و جنوب را به شما نشان دهند.

نقد و بررسی اپل واچ سری ۵ | سایر ویژگی های سری ۵ کاملاً مشابه سری ۴ است؛ این دو گجت از لحاظ طراحی کاملاً شبیه به یکدیگر هستند. همچنین با وجود اینکه سری ۵ از چیپست جدید S5 استفاده میکند، بررسی ها نشان می‌دهند که این چیپ بسیار شبیه به نسل قبل خود یعنی چیپست S4 است و از پردازنده مشابهی با سرعت مشابه بهره میبرد. البته ناگفته نماند که اپل واچ سری ۴ عملکرد بسیار سریعی داشت و شما نباید بابت قدرت پردازشی اپل واچ امسال نگران باشید.

از نقاط قوت سخت افزاری اپل واچ سری ۵ میتوان به حافظه داخلی ۳۲ گیگابایتی اشاره کرد. همچنین شما به وسیله App Store می‌توانید اپلیکیشن های مورد علاقه خود را به راحتی خریداری کنید.

درست مانند سری ۴، اپل واچ سری ۵ نیز نمی‌تواند به درستی فعالیت ورزشی شما را شناسایی کند. برای مثال، من امروز صبح به مدت یک ساعت و نیم cycling انجام دادم و ساعت حتی متوجه حرکت من نشد. ممکن شما مجبور باشید هر بار به صورت دستی این ویژگی اپل واچ را فعال کنید که کمی خسته کننده است.

جمع بندی

به نظر می‌رسد با توجه به مشخصات اپل واچ سری 5 که در این مقاله به بررسی آن‌ها پرداختیم، چندان هیجان‌زده نشده باشید. خب مسلم است با این همه ویژگی دست نخورده و آمدن تنها یک ویژگی مهم مانند نمایشگر همیشه روشن، باید بگوییم امکانات اپل واچ 5 تغییر زیادی نسبت به نسخه پیشین نکرده است. با این حساب اگر ساعت هوشمند اپل واچ 5 نتوانست رضایت خاطر شما را جلب کند، بهتر است برای محصولی هیجان‌انگیزتر تا سال شهریور سال 1399 منتظر بمانید.

اما این‌ها به این دلیل نیست که ساعت اپل سری 5 محصول بدی باشد. در مقایسه‌ کوتاه این ساعت با گلکسی واچ اکتیو 2 و اپل واچ 4 که در این مطلب انجام دادیم، مشاهده می‌کنیم با اینکه در برخی موارد گلکسی واچ 5 ضعیف ظاهر شده، ولی قابلیت‌های زیادش باعث می‌شود تا از نقاط ضعف آن چشم‌پوشی کنیم. با این حساب، می‌توان اپل را به یکی از سردمداران تولید کننده در عرصه ساعت هوشمند معرفی کرد که با سایر رقبای فعال اندرویدی در این زمینه رقابت پایاپای و حتی برنده‌‎ای نیز دارد. علاوه بر این یکی از گام‌های خوب اپل برای ساعت هوشمندنش، معرفی نسخه‌های متنوع است تا افراد بتوانند با بودجه‌ها و سلیقه‌های مختلف، ساعت دلخواه خود را انتخاب کنند. باید بگوییم اپل واچ سری 5 در حال حاضر بهترین ساعت هوشمند تولید شده تا به امروز است و همین بهبود های اندک نیز آن را به پادشاه ساعت های هوشمند تبدیل کرده است.

گوشی کالا...
ما را در سایت گوشی کالا دنبال می کنید

برچسب : بررسی اپل واچ 5 ,خرید اپل واچ 5 ,قیمت اپل واچ 5 ,مشخصات اپل واچ 5 ,apple watch 5, نویسنده : مهران goshikala بازدید : 67 تاريخ : سه شنبه 18 شهريور 1399 ساعت: 18:12

گوشی ایفون 8 پلاس

بررسی آی‌فون 8 پلاس اپل را با نگاهی به تولیدات این کمپانی آغاز می‌کنیم. اهالی کوپرتینو روند متفاوتی را برای دنیای اسمارت‌فون‌ها در پیش گرفتند. بر خلاف سایر کمپانی‌های تولید کننده اسمارت فون‌ها، اپل هر سال تنها یک دستگاه را راهی بازار می‌کرد. اگر قصد خرید ایفون 8 پلاس را دارید بهتر از است تا پایان این بررسی همراه ما باشید.

صفحه نمایش گوشی ایفون 8 پلاس

اپل آیفون 8 پلاس را به صفحه نمایشی 5.5 اینچی و از نوع IPS LCD با چراغ‌های پس‌زمینه LED مجهز کرده که وضوح تصویر 1920 در 1080 پیکسل را ارائه می‌کند. این مسئله سبب شده که تراکم پیکسلی نمایشگر این گوشی به چیزی در حدود 401 پیکسل در هر اینچ برسد که یک مقدار متوسط خواهد بود. صفحه نمایش این گوشی از فناوری Wide Color Gamut Display، True-Tone Display پشتیبانی می‌کند که چندان قصد نداریم وارد جزئیات آن‌ها شویم. در مجموع عملکرد صفحه نمایش آیفون 8 پلاس در زمینه وضوح تصویر مطلوب است، اما مشخصا به پای بسیاری از پرچمداران اندرویدی که به نمایشگرهای با وضوح تصویر QHD مجهز هستند نمی‌رسد.

اما صفحه نمایش آیفون 8 پلاس از قابلیتی تحت عنوان 3D Touch یا لمس سه بعدی هم پشتیبانی به عمل می‌آورد که قابلیتی جالب و کاربردی محسوب می‌شود. این قابلیت سبب می‌گردد تا در برخی شرایط تعامل با گوشی آسان‌تر شو، بنابراین مطمئنا پشتیبانی آیفون 8 پلاس از قابلیت 3D Touch یا لمس سه بعدی یکی از نقاط قوت آن خواهد بود. اما ماکسیمم روشنایی صفحه نمایش آیفون 8 پلاس در مقایسه با آیفون 7 پلاس افت چشمگیری داشته است! با این وجود نمایشگر آیفون 8 پلاس از این نظر نسبت به بسیاری از پرچمداران اندرویدی برتری دارد. جزئیات دقیق‌تر مربوط به این مسئله را در جدول زیر مشاهده می‌کنید:

بنابراین در مجموع باید مدعی شد که صفحه نمایش آیفون 8 پلاس اپل از نظر کیفیت عملکرد بسیار مطلوب بوده و تنها نقطه ضعف آن مربوط به وضوح تصویر پایین می‌شود. اگرچه ماکسیمم روشنایی نمایشگر این گوشی افت داشته اما همچنان در مقایسه با رقیب‌های اندرویدی خود برتری دارد. ضریب کنتراست خوب هم یکی دیگر از ویژگی‌های مطلوب صفحه نمایش آیفون 8 پلاس محسوب می‌شود.

دوربین

درباره دوربین آیفون 8 پلاس باید از دو زاویه “رابط کاربری” و “کیفیت تصاویر” وارد بحث شد. رابط کاربری دوربین آیفون 8 پلاس بسیار ساده است. با کشیدن انگشت روی نمایشگر در برنامه دوربین می توان بین حالت های مختلف تصویربرداری حرکت کرد. فیلمبرداری صحنه آهسته، ویدئوهای تایم لپس، عکاسی پانوراما و عکاسی پیوسته از جمله امکانات موجود در رابط کاربری دوربین هستند. با این حال برخلاف گوشی های اندرویدی که طیف وسیعی از پارامترهای کنترلی را در اختیار کاربر قرار می دهند، اینجا خبری از این امکانات نیست و باید به رابط ساده تر آیفون عادت کنید.

درباره کیفیت تصویر باید گفت دوربین آیفون 8 پلاس نسبت به آیفون 7 اندکی بهبود یافته و تصاویر با کیفیت تری (بسیار نسبی) ثبت می کند. همچنین اضافه شدن حالت تصویربرداری پرتره که از قدرت پردازش هوش مصنوعی پردازنده A11 برای تنظیم نور تصویر و ایجاد شرایط استودیویی بهره می گیرد نیز جزو امکانات جالب و هیجان انگیز دوربین این دستگاه هستند. با این حال تفاوت ها آن طور که باید به چشم نمی آیند و به جز حالت پرتره، می توان سایر ویژگی های فنی دوربین آیفون 8 پلاس را مشابه مدل 7 پلاس در نظر گرفت. تصویربرداری در حالت پرتره نیز وابستگی زیادی به شرایط عکس برداری و نور محیط دارد.

در شرایط مناسب می توان تصاویر اعجاب انگیزی در حالت پرتره به ثبت رساند اما در زندگی روزمره نباید انتظار خلق اثر هنری از دوربین آیفون 8 پلاس در حالت پرتره داشته باشید. همین داستان درباره دوربین سلفی نیز صدق می کند. دوربین سلفی 7 مگاپیکسلی آیفون 8 پلاس در شرایط نوری مناسب تصاویر با کیفیتی در اختیار شما قرار خواهد داد اما در نور ضعیف کیفیت تصاویر نیز به شدت افت می کنند.

باتری و شارژدهی ایفون 8 پلاس

ظرفیت باتری آیفون ۸ پلاس کمتر از آیفون ۷ پلاس بوده و ۲۶۷۵ میلی آمپر ساعت ظرفیت دارد. اگرچه ظرفیت باتری این گوشی کمتر از گوشی های اندرویدی رقیب بوده، اما طبق معمول اپل در بررسی آیفون ۸ پلاس با بهینه سازی بسیار خوب نرم افزاری و سخت افزاری سبب شده است که این گوشی عملکردی مناسب را از خود نشان دهد. به عنوان مثال چنانچه گوشی های اندرویدی با استفاده ای مشابه، در پایان روز نیاز به شارژ مجدد دارند، ۷ پلاس پس از کشیدن از شارژ به آسانی میتواند تا ساعات پایانی روز بعد نیز دوام بیاورد.

کارشناس androidpit جهت تست باتری این گوشی، برنامه های متفاوتی چون فیسبوک، تلگرام، جیمیل و… را اجرا نموده و تمامی نوتیفیکیشن ها را نیز بر روی حالت “enable” قرار داد. همچنین هیچ گونه استفاده ای از گزینه “ذخیره انرژی” نکرده و در تمام ساعات روز از WiFi یا داده ۴G نیز استفاده کرده و علاوه بر این، اجازه دسترسی به موقعیت مکانی نیز به تمام اپلیکیشن ها داده شد.

در این بررسی آیفون ۸ پلاس باتری این گوشی توانست با یک بار شارژ تا ۳۷ ساعت دوام بیاورد که ۹ ساعت از این زمان، برای استفاده سنگین صرف شده و همچنین در پایان این زمان، ۸% از شارژ باتری نیز باقی مانده بود. این موفقیت زمانی بیشتر به چشم خواهد آمد که بدانیم گوشی های اندرویدی با استفاده سنگین برای ۴-۵ ساعت تا ۱۵ ساعت نیازی به شارژ مجدد نخواهند داشت

باید اضافه کنیم که پس از سال های متمادی که شاهد شارژر وایرلس در گوشی های اندرویدی بودیم، بالأخره اپل تصمیم گرفت که پرچمداران سال ۲۰۱۷ خود را با پشتیبانی از شارژ وایرلس روانه بازار کند.

جمع بندی

پرچمدار جدید اپل یک محصول کامل به نظر می‌رسد و شاید برای 90 درصد افراد (مخصوصا ایرانی‌ها) یک گوشی ایده‌آل باشد. شما با خرید چنین مدلی به یک دستگاه با دوربین عالی، سخت‌افزار مناسب، سیستم‌عامل خوب و روان و همچنین ویژگی‌های امنیتی همچون تاچ‌آی‌دی دسترسی دارید و در واقع ضمن خرید یک کالای لوکس، می‌توانید اکثر کارهای روزمره خود را با آن انجام دهید اما برای یک کاربر حرفه‌ای و کسی که به معنای واقعی کلمه یک گیک باشد، آی‌فون 8 پلاس یک زندان به تمام معناست.

با همه اینها ای‌ کاش اپل کمی در نام‌گذاری این گوشی دقت بیشتری به خرج می‌داد و مثلا با نامی همچون آی‌فون 7s پلاس گوشی جدیدش را راهی بازار می‌کرد چراکه این مدل بیش از یک تغییر نسل، به یک آپدیت نسبتا خوب برای نسل قبلی شباهت دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید گوشی ایفون کلیک کنید.

گوشی کالا...
ما را در سایت گوشی کالا دنبال می کنید

برچسب : بررسی ایفون 8 پلاس ,خرید ایفون 8 پلاس ,قیمت ایفون 8 پلاس ,مشخصات ایفون 8 پلاس ,گوشی iphone 8 plus, نویسنده : مهران goshikala بازدید : 72 تاريخ : سه شنبه 18 شهريور 1399 ساعت: 16:30

گوشی ایفون 11 پرو مکس

طراحی جدید، دوربین بهتر، پردازنده قدرتمند تر، سیستم عامل جدید، اسپیکر بهبود یافته و نمایشگر روشن تر. این ها تغییراتی هستند که آیفون 11 پرو و آیفون 11 پرو مکس به خود دیده اند تا به عنوان جدید ترین پرچمدار اپل در سال 2019 معرفی شوند. اما یک تغییر دیگر در آیفون های جدید ایجاد شده است که مربوط به شارژدهی باتری می باشد و به نظر می رسد که این تغییر در کنار دوربین سه گانه به عنوان شاخص ترین پیشرفت های این دو گوشی در مقایسه با نسل قبلی به شمار خواهد آمد. گذشته از این موارد، این اولین باری است که اپل از پسوند “پرو” برای آیفون استفاده می کند و به نوعی با این پسوند نشان می دهد که iPhone 11 Pro و iPhone 11 Pro Max تجربه ای حرفه ای در تمام زمینه ها را در اختیار خواهد گذاشت. اگر قصد خرید ایفون 11 پرو مکس را دارید با ما همراه باشید.

نمایشگر گوشی ایفون 11 پرو مکس

اگر بین آیفون 11 پرو مکس و آیفون 11 مردد بودید، باید گفت که هر دو از میزان روشنایی بالایی برخوردار هستند. تفاوت این آیفون ها از نظر میزان روشنایی صفحه نمایش نسبت به سایرگوشی های هوشمند، فاحش و قابل توجه است. در واقع، آیفون 11 پرو مکس با صفحه نمایش 6.5 اینچی سوپر رتینا XDR وقتی که در کنار گلکسی نوت 10 پلاس گذاشته و مقایسه می شود، بسیار بسیار روشن تر است.


هنگام تماشای تریلر جنگ ستارگان قسمت 9 با هر دو آیفون 11 پرو مکس و آیفون ایکس مکس سال گذشته، تغییر رنگ موهای ملکه لیا وقتی ری را بغل کرد بیشتر دیده می شود. این احتمالا به لطف محدوده دینامیک ارائه شده با پنل ارتقاء یافته آیفون 11 پرو مکس است.

نتایج آزمایشگاهی در تست میزان روشنایی حاکی از این است که نمایشگر آیفون 11 پرو مکس دارای روشنایی با متوسط 761 نیت است که در آیفون 11 این میزان روشنایی 652 نیت و درگلکسی نوت 10 پلاس 686 نیت است.

پنل iPhone 11 Pro Max، جزء نمایشگر های رنگارنگ نیست، برای این پنل، رنگ sRGB حدود 118.6 درصد در مقایسه با 124.6 درصد برای نمایشگر نوت 10 پلاس در حالت Natural ثبت شده است. وان پلاس 7 پرو رکورد 180 درصدی را رقم زده است. با توجه به دقت رنگ، برای نمایشگر آیفون 11 پرو مکس متوسط Delta-E حدود 0.28 ثبت شده است (این عدد هر چه به صفر نزدیک تر باشد، بهتر است). این میزان دقت رنگ، عالی (ستاره دار) است، اما کاملا به خوبی گلکسی نوت 10 پلاس (0.25) و وان پلاس 7 پرو (0.18) نیست.

کیفیت صدا در آیفون 11 پرو مکس به خوبی میزان روشنایی بالای نمایشگر این گوشی است و اکنون به لطف پشتیبانی از صدای فضایی و دالبی Dolby Atoms بسیار قانع کننده است. هنگام شنیدن تیزر تبلیغاتی Yesterday، آهنگ معروف و روی جلد جک، با iPhone 11 Pro Maxدر مقایسه با آیفون ایکس مکس، ابعاد بیشتر و واضح تری از این آهنگ به گوش می رسید. صدای تارهای گیتار و تحریر خواننده به وضوح شنیده می شد در حالیکه در گوشی سال قبل (آیفون ایکس مکس) این صدا هموارتر و صاف شنیده می شد.

دوربین

یکی از اصلی ترین تغییراتی که در آیفون 11 پرو مکس نسبت به نسل های قبلی به وجود آمده مربوط به بهره‌مندی آن از دوربین اصلی سه‌گانه می‌شود که با اندازه‌ای بزرگ و ظاهری نه چندان جالب در گوشه سمت چپ و فوقانی قاب پشت دستگاه نصب شده‌اند. هر سه لنز دوربین اصلی این گوشی 12 مگاپیکسلی هستند و به ترتیب از نوع واید (Wide)، تله‌فتو (telephoto) و اولتراواید (Ultrawide) انتخاب شده‌اند و دیافراگم F/1.8، F/2.0 و F2.4 را ارائه می‌کنند. قابلیت هایی همچون فوکوس خودکار مرحله‌ای دوآل پیکسل (Dual Pixel PDAF)، تثبیت اپتیکال تصویر (OIS)، زوم اپتیکال 2x، عکسبرداری پانوراما (Panorama)، عکسبرداری پرتره (Portrait Mode)، قابلیت HDR و ضبط ویدیو های 4K با فریم ریت های 24، 30 و 60 فریم در هر ثانیه هم توسط دوربین اصلی گوشی پشتیبانی می‌شوند. ضمن اینکه یک چراغ فلش LED چهارگانه هم برای دوربین اصلی گوشی در نظر گرفته شده است.

در بررسی iPhone 11 Pro Max مشخص شد که دوربین اصلی این گوشی عملکرد عالی دارد و با آن می‌توانید در محیط های با نور مناسب عکس های فوق‌العاده‌ای ضبط کنید که شاید خیلی از دوربین های DLSR هم قدرت ضبط عکس های مشابه آن را نداشته باشند! در محیط های با نور کم به مقدار ناچیزی افت کیفیت در عملکرد دوربین اصلی گوشی نمایان می‌شود اما بخش عظیمی از افت کیفیت با فعالسازی حالت Night Mode برطرف خواهد شد. بنابراین به عقیده ما با دوربین اصلی آیفون 11 پرو مکس هم در محیط های روشن و هم در محیط های تاریک می‌توانید عکس های عالی ضبط کنید. عکسبرداری در حالت پرتره هم با دوربین اصلی این گوشی به شکل فوق‌العاده عالی انجام می‌شود و تفکیک سوژه اصلی و پس زمینه عکس با کیفیت بالایی انجام می‌گیرد.

ضمنا دوربین اصلی آیفون 11 پرو مکس به لطف بهره‌مندی از لنز دوربین اولترا واید امکان افزایش زاویه دید و فضای عکسبرداری در تصاویر را هم حتی پس از ضبط عکس فراهم می‌سازد که ویژگی جالبی به نظر می‌رسد. در سمت مقابل دوربین سلفی iPhone 11 Pro Max هم از یک لنز 12 مگاپیکسلی تشکیل شده که دیافراگم F/2.2 دارد و از نوع واید است. لنز دوربین سلفی گوشی هم از قابلیت هایی مثل HDR، ضبط ویدیو های 4K با فریم ریت 24، 30 و 60 فرم در ثانیه، gyro-EIS و همچنین عکسبرداری پرتره پشتیبانی به عمل می‌آورد. در بررسی iPhone 11 Pro Max مشخص شد که دوربین سلفی گوشی هم عملکرد عالی دارد و با آن می‌توانید عکس های بسیار با کیفیت و مناسبی در محیط های با نور خوب ضبط کنید. در محیط های کم نور ممکن است کیفیت عملکرد دوربین سلفی گوشی کمی افت کند اما با این حال عملکرد آن بسیار عالی خواهد بود.

پس اگر به کیفیت عملکرد دوربین های اصلی و سلفی گوشی اهمیت می‌دهید شک نداشته باشید که آیفون 11 پرو مکس اپل یکی از بهترین گزینه های خرید پیش رویتان خواهد بود. با دوربین اصلی این گوشی می‌توانید در محیط های مختلف عکس های بسیار عالی ضبط کنید که اغلب کیفیتی فراتر از کیفیت عملکرد دوربین یک گوشی را ارائه خواهند کرد. دوربین سلفی دستگاه هم می‌تواند ضبط عکس های سلفی را با بهترین کیفیت ممکن برایتان امکانپذیر سازد. پس آیفون 11 Pro Max از نظر دوربین یک گوشی فوق‌العاده قدرتمند است.

باتری ایفون 11 پرو مکس

  • ظرفیت ۳۹۶۹ میلی آمپری
  • شارژ سریع ۱۸ واتی
  • قابلیت شارژ بیسیم

آیفون ۱۰ اس مکس عمر باتری بدی نداشت؛ بسیار زیاد هم نبود. به لطف باتری بزرگ تر آیفون ۱۱ پرو، در این گوشی می توانیم شاهد عمر باتری بیشتری باشیم. من متوجه شدم که این دستگاه می تواند به راحتی یک روز و یا بیشتر روشن بماند.

استفاده من از گوشی ساده است. من معمولا ایمیل هایم را چک می کنم، کار می کنم، پیام می دهم و آهنگ و پادکست گوش می کنم. اما در طول تست این موبایل علاوه بر موارد گفته شده، زمان بیشتری را صرف اجرا کردن بازی های سنگین، گشت و گذار در یوتوب و انجام دادن کار های سنگین دیگر با گوشی کردم. با این وجود، در آخر روز هنوز میزان زیادی از باتری گوشی باقی مانده بود.

وقتی که صحبت از استفاده معمولی از گوشی تلفن همراه می شود، متوجه می شوید که می توانید به راحت فیلم نگاه کنید، بازی کنید، آهنگ گوش کنید، عکس ثبت کنید و ادیت کنید و نگران تمام شدن باتری آیفون ۱۱ پرو مکس خود تا پیش از زمان خواب نباشید.

علاوه بر عمر باتری طولانی، گوشی جدید اپل از قابلیت فست شارژینگ نیز پشتیبانی می کند و البته، آداپتر مخصوص آن در این نسخه از آیفون در جعبه موجود هست. شارژر ۱۸ واتی این گوشی موبایل می تواند باتری آن را از ۰ تا ۴۸ درصد در مدت ۳۰ دقیقه شارژ کند. این بهبود چشمگیری نسبت به شارژر ۵ واتی موجود در جعبه گوشی آیفون ۱۰ اس مکس است. البته با این وجود، دستگاه های اندرویدی بسیاری هستند که آداپتر فست شارژینگ آن ها در جعبه شان موجود است؛ درست همانند نوت ۱۰ پلاس و وان پلاس ۷ پرو. اگر سرعت شارژ شدن گوشی برای شما خیلی مهم است، باید نیم نگاهی نیز به گوشی Oppo Reno Ace داشته باشید که به زودی روانه بازار می شود و شارژری ۶۵ واتی به همراه آن است.

سخن پایانی

تفاوت اصلی آیفون های نسخه پرو با نسخه معمولی در سال 2019، به سه مورد اصلی دوربین تله فوتو، فریم لوکس تر از جنس استیل ضد زنگ و البته نمایشگر به مراتب با کیفیت تر باز می گردد. اما آیا این ها مواردی هستند که تجربه حرفه ای را برای کاربران در اختیار می گذارند؟ پاسخ این سوال برای سلایق مختلف، متفاوت خواهد بود. به این صورت که اگر ظاهر لوکس تر، دوربین تله فوتو برای تصاویر پرتره بهتر و همچنین نمایشگر اشباع تر با رزولوشن بیشتر برای شما اهمیت چندانی ندارد، در این صورت آیفون 11 نیز می تواند با قیمت به مراتب کمتر، تجربه مشابهی برای شما در اختیار بگذارد. گذشته از این موارد، زمانی که نسخه ی پرو پرچمدار اپل را با سایر پرچمداران اندرویدی مقایسه می کنیم، متوجه می شویم که از قابلیت های جدیدی مانند شارژ بی سیم معکوس، نمایشگر بدون حاشیه، سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر، زوم چند برابر و شارژ فوق سریع، بی نصیب مانده است. با این حال، از دیدگاهی دیگر می توان گفت که آیفون 11 پرو مکس و آیفون 11 پرو به عنوان پرچمداران اصلی اپل، تجربه کاملی در قسمت های اصلی مانند نمایشگر، دوربین، سخت افزار، باتری، کیفیت ساخت و عملکرد در اختیار می گذارد که کمترین ایراد را می توان به آنها گرفت. برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

 

گوشی کالا...
ما را در سایت گوشی کالا دنبال می کنید

برچسب : بررسی ایفون 11 پرو مکس ,خرید ایفون 11 پرو مکس ,قیمت ایفون 11 پرو مکس ,مشخصات ایفون 11 پرو مکس ,گوشی iphone 11 pro max, نویسنده : مهران goshikala بازدید : 68 تاريخ : سه شنبه 18 شهريور 1399 ساعت: 15:57

اپل واچ 3

اپل واچ سری 3 ، سومین ساعت هوشمند اپل می باشد که تغییرات ظاهری زیادی به خود ندیده و تغییرات آن به بخش های عملکردی و سخت افزاری اختصاص داده شده است. بزرگترین تغییر ایجاد شده در اپل واچ 3 را می توان به اتصال LTE نسبت داد. اتصال LTE باعث می شود که ساعت هوشمند جدید اپل، عملکرد مستقلانه تری داشته باشد، به طوری که عملکرد آن کمتر وابسته به آیپد یا آیفون شود. علاوه بر این، با این ویژگی بدون نیاز به آیفون، می توان اقدام به برقراری تماس کرد.

عملکرد نسخه جدید اسمارت واچ اپل هم نسبت به گذشته بهبود یافته است. پردازنده جدید دو هسته ای S3 بکار رفته در این محصول، در مقایسه با نسل گذشته 70 درصد بهبود یافته و تراشه بی سیم W2 نیز قابلیت های مربوط به بلوتوث و وای فای را بهبود بخشیده است. اپل واچ 3 اولین اسمارت واچ اپل محسوب می شود که به ارتفاع سنج مجهز شده است. از ویژگی‌های دیگر این ساعت نیز می توان به GPS داخلی و بدنه مقاوم در برابر نفوذ آب تا عمق 50 متر اشاره کرد.

طراحی اپل واچ 3

طراحی این ساعت به‌طور قابل ملاحظه ای از زمان عرضه آن تغییر نکرده‌ است، به طوریکه اغلب کسانی که ساعت های هوشمند طراحی می کنند از نمایشگر گرد استفاده می کنند، ولی کمپانی اپل مدل سازی ساعت های خود را عوض نکرده است. همچنین طرح اپل واچ 3 را می توانیم به عنوان شیک ترین و بهترین ساعت هوشمند نام ببریم.

این مدل ساعت، از نظر ضخامت افزایش داشته  ولی این تغییر آنقدر مشهود نمی باشد. همچنین این مدل از پیشرفته ترین قطعه ها استفاده کرده است و تخصص طراحان این شرکت را باید تحسین کرد. در زیر صفحه نمایش این مدل آنتن مرتبط به LTE قرار دارد که این طراحی باعث افزایش ضخامت شده ولی برعکس ساعت های دیگر مشکل سفت شدن بند(به دلیل قرارداشتن آنتن زیربند)، ندارد. از ویژگی های دیگر این مدل می توان به قرمز رنگ شدن کلید چرخان آن اشاره کرد.قیمت اپل واچ سری 3 در  فروشگاههای سایت ایمالز به صورت لحظه ای قابل پیگیری است.

دکمه ای که در کنار دکمه چرخان موجود است برای برنامه های اخیری که استفاده کرده اید، بکار می رود. در قسمت دیگر این مدل اسپیکر ومیکروفون طراحی شده و سنسوری برای ضربان قلب در پشت آن قرار گرفته است. شیشه ای مقاوم در صفحه نمایش این ساعت قراردادند که آن را lon-X نامیدند و از نظر استقامت و مقاومت این ساعت مشکلی ندارد. ساعت اپل واچ با بند 38 و بند 42 میلی متری ارائه شده است که این بند ها قابلیت تعویض دارند و در رنگ های خاکستری و نقره ای عرضه می گردند.

عمق ضد آب بودن همه نسخه های ساعت اپل، 50 متر می باشد و در آب شور هم مقاوم است. اپل واچ نسل جدید هم مانند نسخه قبلی برای خروج آب از بلندگوی خود از روش WATER   LOCK بکار می گیرد.

 

اتصال سلولار

بزرگ‌ترین تغییر ایجاد شده در این گوشی، قابلیت سلولار است که با مجهز بودن به یک سیم کارت، می تواند همانند یک گوشی، امکان برقراری و یا دریافت تماس ها را برای کاربر فراهم کند. آنتن دهی این گوشی در نوع خود مناسب است و می توان همانند تمامی سیم کارت ها، از قابلیت دیتای آن نیز استفاده کرد. شماره سیم کارت این ساعت، همان شماره سیم کارت گوشی های آیفون است. طراحی این ساعت به گونه ایست که کاربر می بایست در مرحله نخست، از طریق گوشی تنظیمات مربوط به انجام دهد و اپلیکیشن های مدنظر را بر روی آن نصب کند. ناگفته نماند که این اسمارت واچ با گوشی های اندرویدی کار نمی کند.
ارتباط این ساعت با محصولات هوشمند در طی سه مرحله انجام می شود؛ در گام نخست، ساعت جست و جوی خود را برای پیدا کردن نزدیک ترین گوشی آیفون آغاز می کند و در صورت مشاهده، از طریق بلوتوث به آن متصل می شود. در صورت عدم برقراری ارتباط بلوتوثی، ارتباط از طریق وای فای انتخاب می شود. اگر هیچ کدام از این دو گزینه موجود نباشند، این ساعت به صورت خودکار قابلیت سلولار LTE را فعال می کند.

جابجایی خودکار میان بلوتوث، وای فای و سلولار از طریق چیپ وایرلس W2 انجام می شود. این تراشه، از توانایی بالایی در ذخیره انرژی باتری برخوردار است. میزان آنتن دهی قابلیت سلولار در واچ فیس Explorer، به صورت چهار نقطه سبز رنگ بر روی نمایشگر به نمایش درمی آید. اما در دیگر موارد، میزان پوشش آنتن، در قسمت کنترل سنتر یعنی جایی که بلوتوث، حالت پرواز و دیگر تنظیمات سریع جای گرفته اند، مشاهده می شود.

اپلیکیشن های بومی اپل بر روی این ساعت از عملکرد و کارایی بالایی برخوردارند که این مسئله در اپلیکیشن های ساخت دیگر شرکت ها مشاهده نمی شود. امکان نصب اپلیکیشن ها به طور مستقیم بر روی این ساعت فراهم نیست و این در حالیست که بر روی پلتفرم اندروید ور و به طور خاص، ساعت سامسونگ Gear، می توان اپلیکیشن های مدنظر را مستقیما نصب کرد

کاربران می توانند در صورت نیاز به برقراری تماس های صوتی، از طریق شماره گیر تعبیه شده بر روی نمایشگر ساعت و یا تپ کردن بر روی نام مخاطبین، اقدام به این کار کنند. اما نوشتن پیام و یا اضافه کردن اموجی ها، با توجه به ابعاد کوچک نمایشگر، اندکی دشوار است. البته قابلیت سیری را نیز باید به این موارد اضافه کرد که می تواند با توجه به دستورات صوتی کاربر، دستورات متفاوتی را بر روی ساعت اجرا کند.

قابلیت ارتباطی

در برخی بررسی های انجام شده بر روی اپل واچ Series 3 آمده است که نسخه LTE این ساعت در اتصال به شبکه LTE با مشکل مواجه می شود. البته اپل نیز این مشکل را تایید کرده و قرار است به زودی با عرضه یک بروزرسانی، این باگ برطرف شود، اما هنوز زمان دقیقی برای آن اعلام نشده است. اگرچه این نقص در تمامی مدل های فروخته شده مشاهده نمی شود، اما برخی از کاربران اعلام کرده اند که نوتیفیکیشن های این ساعت به خوبی ارائه نمی شود به طوری که در برخی مواقع، به صورت یکجا به نمایش درمی آیند و در برخی مواقع، اصلا ظاهر نمی شوند. از طرفی دیگر، بسیاری از اپلیکیشن های ساخت شرکت هایی به غیر از اپل، از ارتباط LTE پشتیبانی نمی کنند. همچنین، عملکرد ایرپاد نیز در مواقعی به مشکل مواجه می شود. چنین باگ هایی برای این ساعت گزارش شده و باید منتظر واکنش اپل در این خصوص بود

نمایشگر و اسپیکر

نمایشگر اپل واچ سری 3 از دیگر مواردی است که نسبت نسل گذشته بدون تغییر مانده است. هر دو نسخه 38 و 42 میلی متری به نمایشگر اولد مجهز شده اند که رزولوشن آن ها به ترتیب 272×340 و 312×390 می باشد. نکته مهمی که در مورد نمایشگر وجود دارد، حداکثر روشنایی 1000 نیتی آن می باشد که باعث می شود اپل واچ یکی از بهترین های بازار در این مورد تلقی شود. این میزان از روشنایی استفاده بدون مشکل در زیر نور آفتاب را نوید می دهد.

به نظر می رسد نمایشگر این ساعت در اغلب بخش ها رنگ های شاداب و زنده ای را به نمایش می گذارد. متن های به نمایش گذاشته شده در این نمایشگر خوانایی خوبی دارند و آیکون‌ها در آن قابل تشخیص می باشند. تنها ایرادی که می توان به نمایشگر این محصول گرفت، فقدان ویژگی Always-on می باشد که در برخی از ساعت های رقبا به چشم می‌خورد. با این ویژگی که برای مصرف باتری هم بهینه سازی شده است، نمایشگر ساعت هیچگاه خاموش نمی شود و به طور مداوم در حال نمایش ساعت می باشد. (همانند ساعت‌های معمولی) البته نبود آن فقدان بزرگی محسوب نمی شود واین ویژگی هنوز هم عمر باتری را تحت تاثیر قرار می دهد.

نمایشگر این ساعت همانند اکثر ساهت های هوشمند موجود در بازار، با حرکت ساده چرخش مچ دست روشن می شود که این ویژگی در اپل واچ 3 عملکرد کم نقصی را از خود به نمایش می گذارد. چرخاندن دکمه چرخان دیجیتالی در هنگام خاموش بودن نمایشگر، آن را روشن می کند و ادامه چرخاندن نیز روشنایی نمایشگر را افزایش می دهد. نمایشگر این ساعت همچنان حساس به فشار است و با فشار دادن آن در بخش های مختلف، می توان تعامل بیشتری با رابط کاربری داشت. هنگام فشار دادن نمایشگر، یک ویبره کوچکی ایجاد می شود و این ویژگی در حال حاضر برای اپلیکیشن های زیادی کاربرد ندارد.

همانطور که گفته شد، اسپیکر و میکروفون این ساعت در لبه سمت چپ آن قرار داده شده است. این اسپیکر کمک می کند که بدون نیاز به آیفون بتوان به مکالمه پرداخت و در هنگام مکالمه لزوما نیازی نیست که ساعت را در مقابل دهان قرار داد.

باتری و شارژدهی اپل واچ 3

طول عمر باتری اپل واچ 3 مشابه سری دوم 18 ساعت اعلام شده است. در هنگام انجام کارهای معمولی همچون پاسخ دادن به پیام ها، مشاهده برخی اعلانات و کنترل برخی فعالیت‌های ورزشی، اپل واچ 3 حد اکثر می تواند تا 2 روز را دوام بیاورد و بیشتر از این مقدار ممکن نخواهد بود. اما هنگام استفاده از بلوتوث، LTE و GPS، عمر باتری به شدت تحت تاثیر قرار می گیرد و به 4-5 ساعت کاهش می یابد. شارژ باتری این ساعت زمان قابل قبولی را می طلبد و در طول یک و نیم ساعت، تا 80 درصد شارژ می شود و شارژ کامل آن زمانی در حدود 2 ساعت را می‌طلبد.

سخن پایانی

در پایان می توان گفت که اپل واچ 3 نه تنها بهترین ساعت ساخته شده توسط اپل است، بلکه یکی از بهترین و دقیق ترین ساعت های موجود در بازار نیز محسوب می شود. این ساعت با سیستم عامل جدید خود، قابلیت های ورزشی خوبی را ارائه می دهد و تغییر نکردن قیمت نسخه معمولی آن نسبت به نسخه گذشته، از نکات مثبت آن محسوب می شود. برای اطلاع از قیمت اپل واچ کلیک کنید.

 

گوشی کالا...
ما را در سایت گوشی کالا دنبال می کنید

برچسب : بررسی اپل واچ 3 ,خرید اپل واچ 3 ,قیمت اپل واچ 3 ,مشخصات اپل واچ 3 ,بررسی apple watch 3, نویسنده : مهران goshikala بازدید : 63 تاريخ : سه شنبه 18 شهريور 1399 ساعت: 14:27

گوشی ایفون 11 پرو

گوشی ایفون 11 پرو در رویداد آیفون اپل رونمایی شد. این گوشی که از سری آیفون‌های ۱۱ است به جای Phone XS خودنمایی می‌کند. وجه تمایز این گوشی قدرت عکاسی آن است که حرف اول را می‌زند. سری Phone XS با افزایش سرعت دستگاه به بازار عرضه شدند. حالا با ورود گوشی‌های آیفون ۱۱ که نسل بعدی Phone XS است گوی سبقت را از مدل‌های دیگر ربودند. هر چند آیفون ۱۱ پرو و آیفون ۱۱ پرو مکس طراحی و نمایشگرهای مشابه Phone XS دارند، اما عملکرد بهتر و دوربین‌های بیشتر آن‌ها را متمایز کرده است. در ادامه به نقد و بررسی گوشی iPhone 11 Pro می‌پردازیم.

صفحه نمایش و صدا گوشی ایفون 11 پرو

نمایشگر سوپر رتینا (XRD (super retina xrd از آیفون ایکس اس (xs) برتری کمی دارد اما به طور قابل توجهی از نمایشگر ال سی دی آیفون 11 بهتر است. ویدیوهای Dolby Vision (دولبی ویژن) و HDR10 با درخشندگی بالا و جزئیات عالی به نظر می‌رسد و تنها با افزایش محتوای HDR قابل استفاده در سال گذشته بهتر شده است. حداکثر میزان روشنایی صفحه به 800 نیت می‌رسد ، خواندن محتوای روی صفحه از هر زاویه ای حتی در نور خورشید آسان است. و هنگام مشاهده محتوای HDR، میزان روشنایی به میزان حیرت انگیزی 1200 نیت افزایش می‌یابد.

تکنولوژی به کار رفته در این گوشی این امکان را فراهم می‌کند تا صداهای مزاحم اطراف هنگام صحبت کردن حذف شود. با این امکان جدید دیگر از شنیدن صدا در مترو یا مکان‌های شلوغ اذیت نخواهید شد.

دوربین

 دوربین اصلی آیفون 11 پرو از 3 لنز تشکیل شده و این موضوع یکی از اصلی ترین ویژگی هایی است که آن را از iPhone XS و نسل های قبلی آیفون متمایز می‌کند. آیفون 11 Pro در واقع اولین آیفونی است که به سه لنز دوربین مجهز خواهد بود. هر سه لنز دوربین اصلی این گوشی 12 مگاپیکسلی هستند و به ترتیب از نوع واید (Wide)، تله‌فتو (Telephoto) و اولتراواید (Ultrawide) در نظر گرفته شده‌اند. لنز دوربین واید و اصلی دستگاه دیافراگم F/1.8 دارد و دو لنز تله‌فتو و اولتراواید آن به ترتیب از دیافراگم F/2.0 و F/2.4 بهره می‌برند. یک چراغ فلش LED چهارگانه هم برای دوربین اصلی دستگاه در نظر گرفته شده است.

قابلیت های متعددی توسط مجموعه‌ دوربین اصلی آیفون 11 پرو پشتیبانی می‌شوند که قصد نداریم خیلی وارد جزئیات آن ها شویم. قابلیت هایی از قبیل فوکوس خودکار مرحله‌ای دوآل پیکسل (Dual Pixel PDAF)، تثبیت اپتیکال تصویر (OIS)، زوم اپتیکال 2x، عکسبرداری پانوراما (Panorama)، عکسبرداری پرتره (Portrait Mode)، قابلیت HRD و ضبط ویدیو های 4K با فریم ریت های 24، 30 و 60 فریم در هر ثانیه از جمله ویژگی هایی هستند که توسط دوربین اصلی iPhone 11 Pro پشتیبانی خواهند شد. اما کیفیت عملکرد دوربین این گوشی چطور است؟ در بررسی آیفون 11 پرو مشخص شد که دوربین اصلی آن واقعا در ضبط عکس و ویدیو عملکرد عالی دارد و به جرئت مدعی می‌شویم که کمتر گوشی توان رقابت با این اسمارتفون را در زمینه مذکور خواهد داشت.

عکس هایی که با دوربین اصلی دستگاه ضبط می‌شوند کیفیت فوق‌العاده‌ای از نظر جزئیات و کیفیت رنگ و همچنین نوردهی و میزان شفافیت دارند. حتی در محیط های کم نور هم با دوربین آیفون 11 پرو می‌توانید عکس های بسیار عالی ضبط کنید اما طبیعتا اگر محیط خیلی تاریک باشد، افت کیفیت نسبی در عملکرد دوربین دستگاه بروز پیدا می‌کند اما مقدار آن بسیار کمتر از اغلب گوشی های رده بالای بازار خواهد بود. عکسبرداری پرتره هم با دوربین اصلی گوشی به راحتی قابل انجام خواهد بود و تفکیک‌پذیری فضای پس زمینه و سوژه اصلی عکس با بهترین کیفیت انجام می‌شود. بنابراین کیفیت عملکرد دوربین اصلی iPhone 11 Pro اپل فوق‌العاده خوب است و این موضوع از اصلی ترین ویژگی های مثبت دستگاه خواهد بود. ضمنا در اپلیکیشن دوربین گوشی قابلیت های ویرایش و ادیت بسیار متنوع تری نسبت به گذشته ارائه شده که حتی امکان ویرایش ویدیو های ضبط شده را هم فراهم می‌سازد.

در سمت مقابل دوربین سلفی iPhone 11 Pro اپل هم از یک لنز 12 مگاپیکسلی واید با دیافراگم F/2.2 تشکیل شده که از قابلیت HRD، ضبط ویدیو های 4K با فریم ریت های 24، 30 و 60 فریم در هر ثانیه‌، gyro-EIS، عکسبرداری سلفی پرتره و همچنین قابلیت جدید فیلمبرداری سلفی اسلوموشن پشتیبانی به عمل می‌آورد. در بررسی آیفون 11 پرو مشخص شد که دوربین سلفی دستگاه هم عملکرد بسیار خوبی دارد و با آن می‌توانید عکس و ویدیو های سلفی بسیار با کیفیتی ضبط کنید. کیفیت عملکرد دوربین سلفی دستگاه در محیط های کم نور و تاریک مقداری افت می‌کند اما افت کیفیت آن زیاد و آزاردهنده نخواهد بود. عکسبرداری پرتره سلفی و همچنین فیلمبرداری اسلوموشن سلفی هم با دوربین جلوی iPhone 11 Pro با کیفیت بسیار خوبی قابل انجام خواهد بود. بنابراین به طور کلی باید گفت که آیفون 11 پرو از نظر دوربین اصلی و سلفی یکی از بهترین گوشی های فعلی موجود در بازار است که علاقمندان به عکسبرداری با گوشی بدون شک از بکارگیری آن لذت خواهند برد.

باتری و شارژدهی گوشی ایفون 11 پرو 

قبل از هر چیز دیدن شارژری سریع و جدید در جعبه iPhone 11 Pro باعث خوشحالی است. این نشان می دهد که اپل (Apple) بالاخره از شارژر ساده و کند قدیمی خود دست برداشته و گامی رو به جلو برداشته است. اگر بخواهیم عادلانه قضاوت کنیم، اپل در سال های اخیر پیشرفت چشمگیر را در زمینه باطری به خود دیده است ولی هنوز هم با دیگر شرکت های فاصله ای محسوس دارد. البته باطری آیفون جدید از عهده یک روز کار متوسط بر خواهد آمد اما هم چنان با دیگر پرچم داران شرکت هایی مثل سامسونگ فاصله دارد.

 

جمع بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به نقد و بررسی آیفون 11 پرو (iPhone 11 Pro) پرداختیم و مروری بر ویژگی های مثبت و منفی آن داشتیم. این گوشی شاید از نظر ظاهر خیلی خاص و متفاوت به نظر نرسد و سه لنز دوربین اصلی آن کمی در ذوق هر کاربری بزنند اما گوشی از نظر کارایی یک گوشی کم‌نظیر است و پکیجی کامل را ارائه می‌کند. البته با توجه به قیمتی که iPhone 11 Pro دارد نباید هم انتظار کمتری از آن داشته باشیم. برخی از اصلی ترین ویژگی های مثبت و منفی این اسمارتفون در بخش زیر طی دو دسته‌بندی مجزا مشخص شده‌اند. برای اطلاع از قیمت ها اینجا را کلیک کنید.

 

نقاط قوت:

طراحی بسیار با کیفیت
صفحه نمایش عالی
بستر نرم افزاری بسیار روان و انحصاری
دوربین فوق‌العاده
قدرت عملکرد فوق‌العاده
شارژدهی خوب باتری
سرعت شارژ عالی باتری
 

نقاط ضعف:

ظاهر گوشی می‌توانست زیبا و متفاوت تر باشد
قیمت بسیار گران

گوشی کالا...
ما را در سایت گوشی کالا دنبال می کنید

برچسب : بررسی گوشی ایفون 11 پرو ,خرید ایفون 11 پرو ,قیمت ایفون 11 پرو ,مشخصات ایفون 11 پرو ,گوشی iphone 11 pro, نویسنده : مهران goshikala بازدید : 65 تاريخ : دوشنبه 17 شهريور 1399 ساعت: 20:40

گوشی ایفون 8 پلاس

مدت زمان زیادی از رونمایی iPhone 8 ، iPhone 8 Plus و iPhone 10 نمی گذرد، در رویداد معرفی این ۳ گوشی شاهد اتفاقات جالبی بودیم و می توان این رویداد و گوشی های معرفی شده را از تاثیرگذارترین محصولات معرفی شده در سال ۲۰۱۷ دانست. در ادامه با بررسی آیفون ۸ پلاس با شما هستیم و قصد داریم در این مطلب به تمامی جنبه های ریز و درشت ایفون 8 پلاس بپردازیم، با ما همراه باشید.

نمایشگر گوشی موبایل ایفون 8 پلاس

د برای استفاده از این ویژگی آن را فعال کنند. باید به قسمت تنظیمات نمایشگر رفته و این ویژگی را فعال کنند.

اندازه گیری های مختلفب  روی صفحه نمایش آیفون 8 پلاس در حالت روشن بودن  True Tone انجام شده است، و وقتی رنگ بسیار دقیق روی صفحه به نمایش گذاشته شده، سنجش هایی صورت گرفته است.  صفحه نمایش دارای deltaE  متوسط ​​1.3 است، در حالی که حداکثر انحراف در رنگ سفید  4.3 خواهد بود.

 همه رنگ های روی صفحه نمایش سنجش شده و به غیر از رنگ سفید بقیه بسیار پایین تر از deltaE  4 هستند. این بدین  معنی است که صفحه نمایش نزدیک به کالیبراسیون کامل کار می کند.

با غیرفعال کردن این ویژگی ، deltaE   به طور متوسط ​​تا 2.0 افزایش خواهد یافت، در حالی که انحراف از رنگ سفید باقی می ماند.

همانطور که ملاحظه می کنید این ویژگی یعنی  True Tone باعث می شود که صفحه نمایش آیفون 8 پلاس به خوبی کالیبراسیون شود و عنوان پرچمدار را در نمایش رنگ ها را خواهد داشت.

دوربین

درباره دوربین آیفون 8 پلاس باید از دو زاویه “رابط کاربری” و “کیفیت تصاویر” وارد بحث شد. رابط کاربری دوربین آیفون 8 پلاس بسیار ساده است. با کشیدن انگشت روی نمایشگر در برنامه دوربین می توان بین حالت های مختلف تصویربرداری حرکت کرد. فیلمبرداری صحنه آهسته، ویدئوهای تایم لپس، عکاسی پانوراما و عکاسی پیوسته از جمله امکانات موجود در رابط کاربری دوربین هستند. با این حال برخلاف گوشی های اندرویدی که طیف وسیعی از پارامترهای کنترلی را در اختیار کاربر قرار می دهند، اینجا خبری از این امکانات نیست و باید به رابط ساده تر آیفون عادت کنید.

درباره کیفیت تصویر باید گفت دوربین آیفون 8 پلاس نسبت به آیفون 7 اندکی بهبود یافته و تصاویر با کیفیت تری (بسیار نسبی) ثبت می کند. همچنین اضافه شدن حالت تصویربرداری پرتره که از قدرت پردازش هوش مصنوعی پردازنده A11 برای تنظیم نور تصویر و ایجاد شرایط استودیویی بهره می گیرد نیز جزو امکانات جالب و هیجان انگیز دوربین این دستگاه هستند. با این حال تفاوت ها آن طور که باید به چشم نمی آیند و به جز حالت پرتره، می توان سایر ویژگی های فنی دوربین آیفون 8 پلاس را مشابه مدل 7 پلاس در نظر گرفت. تصویربرداری در حالت پرتره نیز وابستگی زیادی به شرایط عکس برداری و نور محیط دارد.

در شرایط مناسب می توان تصاویر اعجاب انگیزی در حالت پرتره به ثبت رساند اما در زندگی روزمره نباید انتظار خلق اثر هنری از دوربین آیفون 8 پلاس در حالت پرتره داشته باشید. همین داستان درباره دوربین سلفی نیز صدق می کند. دوربین سلفی 7 مگاپیکسلی آیفون 8 پلاس در شرایط نوری مناسب تصاویر با کیفیتی در اختیار شما قرار خواهد داد اما در نور ضعیف کیفیت تصاویر نیز به شدت افت می کنند.

باتری و شارژدهی گوشی ایفون 8 پلاس

آیفون 8 پلاس اپل از یک باتری 2691 میلی آمپر ساعتی لیتیوم یونی بهره می‌برد که خوشبختانه از فناوری‌های شارژ بیسیم و شارژ سریع هم پشتیبانی به عمل می‌آورد. اگرچه این دو موضوع برای آیفون بازها یک قابلیت جدید هستند، اما طرفداران گوشی‌های اندرویدی مدت‌هاست که شاهد پیاده‌سازی و قابلیت مذکور در گوشی‌های مختلف هستند. خوشبختانه توان شارژدهی باتری آیفون 8 پلاس اپل مطلوب است. باتری این گوشی در بررسی که سایت فون‌آرنا انجام داد توانست امتیاز بسیار عالی 10 ساعت و 35 دقیقه را به ثبت برساند که جزئیات دقیق‌تر آن را در جدول زیر مشاهده می‌کنید:

اما برای شارژ مجدد باتری آیفون 8 پلاس تقریبا زمان زیادی نیاز است. این مدت زمان توسط سایت فون‌آرنا برابر با 178 دقیقه عنوان شده است. یعنی چیزی در حدود 3 ساعت طول می‌کشد تا باتری آیفون 8 پلاس از 0 درصد تا 100 درصد شارژ شود. همچنین طبق تجربه‌ای که ما داشتیم، روشن بودن اینترنت سیم کارت یا وصل بودن دائم آیفون 8 پلاس به شبکه اینترنت وای فای منجر می‌شود تا شارژ باتری با سرعت بسیار بیشتری نسبت به حالت عادی خالی شود.

نتیجه گیری

پرچمدار جدید اپل یک محصول کامل به نظر می‌رسد و شاید برای 90 درصد افراد (مخصوصا ایرانی‌ها) یک گوشی ایده‌آل باشد. شما با خرید چنین مدلی به یک دستگاه با دوربین عالی، سخت‌افزار مناسب، سیستم‌عامل خوب و روان و همچنین ویژگی‌های امنیتی همچون تاچ‌آی‌دی دسترسی دارید و در واقع ضمن خرید یک کالای لوکس، می‌توانید اکثر کارهای روزمره خود را با آن انجام دهید اما برای یک کاربر حرفه‌ای و کسی که به معنای واقعی کلمه یک گیک باشد، آی‌فون 8 پلاس یک زندان به تمام معناست.

با همه اینها ای‌ کاش اپل کمی در نام‌گذاری این گوشی دقت بیشتری به خرج می‌داد و مثلا با نامی همچون آی‌فون 7s پلاس گوشی جدیدش را راهی بازار می‌کرد چراکه این مدل بیش از یک تغییر نسل، به یک آپدیت نسبتا خوب برای نسل قبلی شباهت دارد. در حال حاضر (مهرماه 96) می‌توانید نسخه 64 گیگابایتی این گوشی را با قیمتی در حدود 3 میلیون و 900 هزار تومان از بازار بخرید. برای اطلاع از قیمت گوشی های اپل کلیک کنید.

گوشی کالا...
ما را در سایت گوشی کالا دنبال می کنید

برچسب : بررسی ایفون 8 پلاس ,خرید ایفون 8 پلاس ,مشخصات ایفون 8 پلاس ,قیمت ایفون 8 پلاس ,گوشی iphone 8 plus, نویسنده : مهران goshikala بازدید : 75 تاريخ : دوشنبه 17 شهريور 1399 ساعت: 17:19

اپل واچ 5

سلطه اپل بر بازار گوشی های هوشمند مانند لیگ دسته یک پاریس سن ژرمن است. فقط اپل به جای "امباپه" و "کاوانی"، از "ارتباط یکپارچه بین نرم افزار و سخت افزار" و "اهمیت تاثیرگذاری که محصولاتش به سلامتی و تندرستی میدهد"، بهره میگیرد. اگر گمان برده اید که بعد از سری بی نظیر اپل واچ چهار این گروه به خود استراحت میدهند، در اشتباهید. گرچه که سری پنجم اپل واچ به روز رسانی ویژه ای نسبت به مدل قبلی خود( که به واقع میتوان گفت اولین ساعت هوشمند ساخته شده ای است که به زندگی شما کمک شایانی خواهد کرد) نداشته است اما یک ویژگی قابل توجه به اپل واچ سری ۵  اضافه شده است. در اینجا شما عزیزان می توانید خرید اقساطی اپل واچ 5 را نیز تجربه کنید؛ با ما همراه باشید.

طراحی و نمایشگر اپل واچ 5

در طراحی ظاهری و بدنه اپل واچ 5 تغییراتی ایجاد نشده و شباهت زیادی به اپل واچ سری 4 دارد اما از لحاظ سخت افزاری تمام قطعات بهینه شده اند و ویژگی های جدید نرم افزاری به آن افزوده شده است . کمپانی اپل از موادی از جمله آلومینیوم 100 درصد بازیافت شده، فولاد ضد زنگ، سرامیک و تیتانیوم در جنس بدنه Apple Watch Sreies 5 استفاده کرده است. قیمت اپل واچ 5 در نسخه های تیتانیوم و سرامیک نسبت به سایر مدل ها بالاتر است. 

اپل با رونمایی اولین نمایشگر همیشه روشن، رویکردی متفاوت از رقیبان خود داشته است. اپل صرفاً به جای خاموش کردن صفحه نمایش، از نمایشگر پلی سیلیکون و اکسید با درجه حرارت پایین LTPO برای صرفه جویی در مصرف انرژی استفاده نموده است . با این مزیت صفحه نمایش در تمام مدت حتی زمانی که ساعت هوشمند روی مچ دست شما بسته نباشد با نوری کم روشن است. با این قابلت می توانید زمان و اعلان ها را بدون اینکه مرتبا آن را بالا بیاورید یا روی مچ دستتان باشد، ببینید. البته با وجود صفحه نمایش همیشه روشن در این ساعت هوشمند، عمر باتری همان 18 ساعت است. وجود یک درایور کم مصرف جدید و یک سنسور جدید سنجش نور محیط برای کاهش مصرف انرژی قطعات صفحه نمایش  در نسل 5 اپل واچ باعث شده تا با وجود صفحه نمایش همیشه روشن، طول مصرف باتری ساعت همانند سری های قبل باشد.

سنسور ها

ویژگی جدید اپل واچ سری ۵، قطب نمای داخلی آن است که باعث می‌شود Apple Maps بدون وابستگی به آیفون با دقت بیشتری به مسیر‌یابی کاربران کمک کند.

اپل واچ سری 5 همچنین دارای سنسورهای ارتفاع سنج ، فشارسنج ، شتاب سنج ، ژیروسکوپ ، سنسور نوری قلب ، سنسور الکتریکی قلب می باشد. همچنین سنسور نور محیط در اپل واچ جدید بهبود یافته است.

عمر باتری اپل واچ 5

در مورد باتری ساعت هوشمند اپل سری 5 باید بگوییم که در این بخش هم شاهد تغییری نبوده‌ایم و این نسخه از اپل واچ هم به مانند نسخه پیشین 18 ساعت کار مداوم را برای عمر باتری تضمین خواهد کرد. البته در مواردی مشاهده شده که عمرباتری اپل واچ 5 نیز بیش از این دوام خواهد آورد. اما موردی که باعث توجه می‌شود، ویژگی نمایشگر همیشه روشن اپل واچ سری 5 است که در عمر باتری تأثیرگذار است. این تاثیر چندان زیاد نیست، ولی به هر حال باعث کاهش هر چند کمتر طول عمر باتری نسبت به نسخه قبلی می‌شود و شاهد پیشرفت زیادی در این زمینه نیستیم.

ردیابی سلامت

در حالی که شما تشخیص امکان خودکار تمرین را در این ساعت هوشمند دارید، اما واقعاً خوب کار نمی کند و آغاز فعالیت بهتر است به صورت دستی تنظیم شود.

با این وجود Apple Watch از نظارت بر عملکرد قلب خوبی برخوردار بوده و در تشخیص ضربان قلب دقیق‌ است.از دیگر ویژگی آن در همین راستا می‌توان به  ECG  اشاره کرد که علائم اولیه بیماری قلبی را تشخیص داده و به شما هشدار می‌دهد.

نتیجه گیری

یک ساعت حرفه‌ای با طراحی حرفه‌ای. اگر اپل واچ سری 4 دارید احتمالا برخی از این اپ‌ها و امکانات برای شما تکراری باشند و تغییرات کمتری نسبت به سری 4 دارد. اما اگر سری 3 و یا قدیمی‌تر دارید خرید ساعت هوشمند اپل واچ 5 دنیایی از امکانات و قابلیت‌های جدید را در اختیارتان قرار می‌دهد و احساس می‌کنید همه‌چیز سریع‌تر، قوی‌تر و جذاب‌تر شده است.

اگر شما هم از این ساعت استفاده کرده‌اید نظرات مثبت و منفی‌تان را در کامنت‌ها بنویسید. اگر تجربه‌ی جالب‌توجهی داشته‌اید و یا باتری و ویژگی‌های مختلف آن را تست کرده‌اید اینجا بنویسید. خوشحال می‌شویم نظرات شما را بخوانیم و بشنویم. برای کسب اطلاعات بیشتر اینجا را کلیک کنید.

گوشی کالا...
ما را در سایت گوشی کالا دنبال می کنید

برچسب : بررسی اپل واچ 5 ,خرید اپل واچ 5 ,قیمت اپل واچ 5 ,مشخصات اپل واچ 5 ,بررسی apple watch 5, نویسنده : مهران goshikala بازدید : 57 تاريخ : چهارشنبه 12 شهريور 1399 ساعت: 19:45

گوشی ایفون 11 پرو

به نظر من آیفون ۱۱ پرو (iphone 11 pro) بهترین گوشی اپل سال 2019 است و در نبرد با پادشاه اندروید برنده خواهد شد. این گوشی از لحاظ ظاهری شباهت بسیاری به آیفون XS که سال گذشته شرکت اپل به بازار عرضه کرد را دارد، اما آن را برگردانید و دوربین سه تایی را در پشتش مشاهده کنید، بهترین دوربین گوشی هوشمندی که تا به حال ساخته شده‌ است بر روی این گوشی قرار دارد. اپل در دوربین‌های این گوشی تکنولوژی Night Mode را اضافه کرده‌ است که قابلیت عکاسی در شب را مهیا می‌کند. به نظر من آیفون ۱۱ پرو بهترین دوربین هوشمند از همه جهات است. در ادامه به بررسی کامل این محصول می پردازیم. شما عزیزان در اینجا می توانید خرید اقساطی ایفون 11 پرو را نیز تجربه کنید، با ما همراه باشید.

طراحی گوشی ایفون 11 پرو

 از نظر زبان و سبک طراحی تقریبا تفاوتی مابین آیفون 11 پرو نسبت به نسخه های سال قبل وجود ندارد و فقط ابعاد گوشی کمی نسبت به iPhone XS تغییر کرده است. البته مقدار این تغییر بسیار ناچیز است و خیلی به چشم نمی‌آید. تغییر ظاهری اصلی که با نگاه کردن به آیفون 11 پرو متوجه آن خواهید شد مربوط به لنز دوربین سه‌گانه‌ای می‌شود که در گوشه سمت چپ و فوقانی قاب پشت دستگاه نصب شده است. سه لنز نام برده شده از نظر اندازه بزرگ هستند و به شیوه خاصی (شبیه به یک مثلث) در گوشه قاب پشت دستگاه نصب شده‌اند و یک چراغ فلش LED چهارگانه هم برای آن ها در نظر گرفته شده است. اپل در محل نصب سه لنز دوربین اصلی گوشی یک برآمدگی مربع شکل را ایجاد کرده که آن هم با نگاه دقیق به قاب پشت گوشی قابل رویت است. به عقیده ما سبک طراحی و چینش لنز های دوربین اصلی iPhone 11 Pro اصلا جالب نیست و به ویژه بزرگ بودن اندازه لنز های دوربین گوشی واقعا در ذوق می‌زند. شاید بهتر بود اپل لنز های کوچک تری را در آیفون نصب می‌کرد و به جای چیتش مثلثی از چینش عمودی استفاده به عمل می‌آورد.

جنس فریم اصلی آیفون 11 پرو از آلومینیوم سری 7000 تشکیل شده که مقاومت فوق‌العاده بالایی دارد . روی قاب پشت گوشی و پنل جلوی آن هم با یک لایه شیشه ضد خش پوشانده شده که ظاهر گوشی را براق و جذاب می‌کند. در وسط قاب پشت دستگاه لوگوی اپل وجود دارد و مثل سال گذشته هیچ خبری از اسکنر انگشت نیست و قابلیت فیس آیدی (Face ID) تنها قابلیت بیومتریکی است که کاربران می‌توانند از آن برای آنلاک قفل نمایشگر استفاده کنند. در بررسی آیفون 11 پرو مشخص شد که کیفیت و دقت عملکرد فیس آیدی این گوشی واقعا عالی است و تحت هر شرایط می‌توانید با اعتماد به نفس کامل از آن استفاده به عمل آورید.

بدنه iPhone 11 Pro ابعاد 8.1 در 71.4 در 144 میلیمتری دارد و وزن دستگاه به چیزی در حدود 188 گرم می‌رسد. بنابراین آیفون 11 پرو نسبت به iPhone XS افزایش ضخامت و افزایش وزن داشته است. گوشی از اتصال eSIM پشتیبانی می‌کند و بدین سبب امکان استفاده همزمان از دو خط ارتباطی را برای کاربر مقدور می‌سازد. البته برای استفاده از ویژگی eSIM باید اپراتور سیم کارت اصلی شما از قابلیت مذکور پشتیبانی به عمل آورد. آیفون 11 Pro از استاندارد ضد آب IP68 هم پشتیبانی به عمل می‌آورد و به راحتی تا 30 دقیقه در عمق 4 متری آب دوام خواهد داشت. ضد آب بودن این گوشی و مقاومت عالی بدنه آن در بررسی آیفون 11 پرو به طور کامل مشاهده و تایید شد.

وقتی از نمای رو به رو به iPhone 11 Pro نگاه کنید متوجه شباهت های زیاد آن با iPhone XS خواهید شد. گوشی از نظر ابعاد و ساختار صفحه نمایش همان ترکیب سال گذشته را ارائه می‌کند و یک نمایشگر 5.8 اینچی با حاشیه های باریک دارد که چیزی در حدود 82.1 درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه را در بر گرفته و در بخش فوقانی هم نوار مشکلی رنگی را شامل می‌شود که سنسور های جلوی گوشی و متعلقات فیس آیدی در آن نصب شده‌اند. بنابراین در یک جمع‌بندی کلی از این بخش بررسی آیفون 11 پرو می‌توان اینطور گفت که گوشی مذکور کیفیت ساخت بسیار عالی دارد، اما نسبت به سبک طراحی دستگاه در سال گذشته تقریبا تغییر مهمی را شامل نمی‌شود و نحوه چینش لنز های دوربین اصلی آن هم اصلا زیبا به نظر نمی‌رسند. به عقیده ما iPhone 11 Pro می‌توانست ظاهری زیباتر از این داشته باشد اما از نظر کیفیت ساخت یک گوشی برتر است.

نمایشگر

میزان روشنایی صفحه نمایش 5.8 اینچی سوپر رتینا XDR آیفون 11 پرو در آزمایشگاه اندازه گیری شده ست. در این آزمایش، میانگین خوانایی صفحه نمایش 752 نیت، چشمگیر بود. گلکسی نوت 10 (با میزان روشنایی 674 نیت) و آیفون XS سال گذشته (با 611 نیت) با این میزان روشنایی خیلی فاصله دارند.

به خصوص هنگامی متوجه این تفاوت می شوید که صفحه نمایش آیفون 11 پرو را در فضا و روشنایی نور بیرون بغل به بغل با گلکسی نوت 10 مشاهده می کنید. حتی بدون نور زیاد خورشید، صفحه نمایش آیفون 11 پرو باعث شد تا پنل نوت 10 کمرنگ و تاریک دیده شود.

در کل، پنل اولد در آیفون 11 پرو به لطف پشتیبانی از رنگ گسترده و زاویه های دید فوق عریض، بسیار خیره کننده است. برای مثال با مشاهده یکی از تیزرهای تبلیغ از اپل تی وی، فضای شسته رفته و جزئیات دقیق از چهره بازیگر واقعاً توجه بیننده را به خود جلب می کند، هر چند خیلی از افراد پرده 6.5 اینچی بزرگتر روی آیفون 11 پرو مکس را ترجیح می دهند.

کیفیت صدا آیفون 11 پرو به لطف پشتیبانی از صدای فضایی و دالبی Dolby Atoms بسیار قانع کننده است. هنگام شنیدن تیزر تبلیغاتی موسیقی احساس می شد که باران که بر روی سر جیسون مومو در حال بارش است در واقع جلوی پای شنونده در حال بارش است و صدای آن واقعا حس می شود. انگار دارد باران می بارد!.

دوربین

همان طور که ذکر شد سال ۲۰۱۹ آیفون برای اولین بار دوربین‌های سه‌گانه را بکار‌گرفته است. این ماژول عملکرد عالی داشته تا جایی که می‌توان گفت حتی برای استاندارد‌های آیفون نیز این دوربین بسیار جاه‌طلبانه در نظر گرفته می‌شود. هر سه این لنزها ۱۲ مگاپیکسلی بوده؛ اما هر کدام به منظور کسب بهترین نتیجه به لنزهای متفاوتی مجهز شده‌اند. همانند نسخه‌های قبلی در این مدل نیز دوربین تله فوتو زوم اپتیکال ۲ برابر را برای آن به ارمغان آورده؛ اما در آیفون ۱۱ پرو دریچه دیافراگم نسبت به نسخه‌های قبلی (از ƒ/۲٫۴ به ƒ/۲٫۰)بزرگتر شده است. در نتیجه عملکرد آن در نور کم ارتقاء پیدا کرده است. همچنین دوربین اولتراواید آن نیز زاویه دیدی برابر با ۱۲۰ درجه را به ارمغان آورده که معادل زوم ۵ برابر است.

تنها سخت‌افزار نیست که این گوشی را به یکی از بهترین گوشی‌های موبایل از نظر دوربین تبدیل کرده است. حالت Night Mode این دسته از گوشی‌های آیفون را قادر می‌سازد؛ تا در رابطه با عملکرد عکاسی در شب برند‌های دیگر موجود در بازار مثل گوگل را از دور خارج کند. دوربین سلفی آن نیز ۱۲ مگاپیکسلی بوده و عملکرد بسیار عالی را از خود نشان داده است.

باتری گوشی ایفون 11 پرو

 در آخرین بخش نقد و بررسی آیفون 11 پرو در رابطه با باتری این گوشی و توان شارژدهی آن صحبت می‌کنیم. باتری که اپل برای تامین انرژی مورد نیاز گوشی مذکور بکار برده ظرفیت 3046 میلی آمپر ساعتی دارد و از نوع لیتیوم یونی است. بنابراین باتری iPhone 11 Pro نسبت به iPhone XS چیزی در حدود 388 میلی آمپر ساعت افزایش ظرفیت داشته است و با توجه به این موضوع پیش‌بینی می‌کنیم گوشی مورد نظر قدرت شارژدهی مطلوبی داشته باشد. در بررسی آیفون 11 پرو هم شاهد همین امر بودیم و مشخص شد که یک کاربر عادی با یک مرتبه شارژ باتری iPhone 11 Pro تقریبا می‌تواند 1.5 روز بدون نیاز به شارژر از گوشی استفاده کند. البته طبیعتا اگر مقدار استفاده کاربر از گوشی بیشتر از حد متوسط باشد، شارژ باتری زودتر خالی می‌شود.

پس قدرت شارژدهی باتری iPhone 11 Pro مطلوب است. اما شارژ مجدد باتری چطور انجام می‌شود؟ برای اولین بار شرکت اپل یک شارژر 18 واتی را به طور پیش فرض در جعبه آیفون 11 پرو ارائه می‌کند. با استفاده از این شارژر می‌توانید ظرف 30 دقیقه باتری دستگاه را حدود 55 درصد شارژ کنید و ظرف 60 دقیقه هم شاهد فول شارژ باتری آیفونتان باشید. بنابراین سرعت شارژ بالا یکی از مهم ترین ویژگی های مثبت iPhone 11 Pro است که آن را نسبت به تمام آیفون های قبلی و قدیمی اپل متمایز می‌کند. نکته بعدی که باید به آن اشاره داشته باشیم مربوط به پشتیبانی این گوشی از قابلیت شارژ بیسیم Qi می‌شود. برای استفاده از این قابلیت و شارژ بیسیم باتری آیفون 11 پرو می‌توانید از هر پد شارژر بیسیمی استفاده به عمل آورید. پس قدرت شارژدهی خوب و سرعت شارژ مجدد عالی از ویژگی های مثبت آیفون 11 پرو هستند.

نتیجه گیری

آیفون 11 پرو یکی از اخیرترین تلفن های کوچک اما عالی موجود است. و این که همه موارد این گوشی عالی است، اتفاق کوچکی نیست. شما به بهترین وجه ممکن می توانید بهترین دوربین های یک تلفن همراه با عملکرد در حد کلاس پیشرو و صفحه نمایش اولد که اکثر تلفن های اندرویدی از آن برخوردار هستند را خریداری کنید.

تنها عیب آیفون 11 پرو حافظه ذخیره سازی 64 گیگابایت و باتری آن است، و باتری در عین حال خوب است، اما هنوز هم از آیفون 11 و 11 پرو مکس عقب تر است.

اگر این موارد دغدغه شما هستند می توانید با پرداخت 100 دلار بیشتر برای صفحه نمایش بزرگتر و استقامت باتری بالاتر روی آیفون 11 پرو مکس سرمایه گذاری کنید. اما خرید آیفون 11 معمولی نیز برای کسانی که مایل به دوربین های عالی در یک پکیج فشرده و جمع و جور تر هستند، بسیار ارزشمند می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

گوشی کالا...
ما را در سایت گوشی کالا دنبال می کنید

برچسب : بررسی گوشی ایفون 11 پرو ,خرید ایفون 11 پرو ,قیمت ایفون 11 پرو ,مشخصات گوشی ایفون 11 پرو, نویسنده : مهران goshikala بازدید : 70 تاريخ : سه شنبه 11 شهريور 1399 ساعت: 21:24

ایرپاد سری 2

در دنیا دو دسته آدم وجود دارند، کسانی که از ایرپاد به راحتی استفاده می‌کنند و کسانی که ایرپاد در گوش آن‌ها به خوبی نمی‌ماند. اگر جز دسته اول هستید احتمالا بخواهید این مطلب را در مورد ایرپاد ۲ که چندی است به بازار کشورمان نیز رسیده، مطالعه کنید. ما در زمان عرضه این دستگاه به معرفی آن پرداختیم اما حالا که تجربه کار با آن را داشته‌ایم نگاهی نزدیک‌تر و کامل‌تر به این ایرباد بی‌سیم داشته‌ایم که در ادامه می‌توانید مطالعه کنید. بنابراین اگر قصد خرید ایرپاد 2 را دارید با ما همراه باشید.

تراشه H1 در ایرپاد سری 2!

اپل در نسل اول ایرپاد از تراشه W1 استفاده کرده بود اما این بار و در ایرپاد 2 شاهد به کارگیری تراشه H1 هستیم. استفاده از این تراشه باعث می‌شود تا امکان یک ساعت مکالمه بیشتر با هدفون ایرپاد نسل دوم فراهم شود. به این ترتیب عملا به لطف این تراشه، عمر باتری ایرپاد نسل دوم 50 درصد بهتر از ایرپاد نسل اول است.

گذشته از عمر باتری بیشتر، تراشه H1 ویژگی‌های مثبت دیگری همچون پشتیبانی از Hey siri، افزایش سرعت اتصال به دستگاه‌ها و افزایش وضوح میکروفون را هم به ایرپاد نسل دوم اضافه کرده است. به گفته اپل، ایرپاد 2 نسبت به نمونه قبلی 2 برابر سریع‌تر می‌تواند بین دستگاه‌های فعال جا به جا شود و همچنین 1.5 برابر سریع‌تر می‌تواند تماس را برقرار کند. بعلاوه به لطف این تراشه تا 30 درصد تاخیر در عملکرد سیری هم کاهش یافته است.

طراحی ایرپاد سری 2

وقتی ایرپاد در سال 2016 وارد بازار شد، بیشتر افراد آنها را شبیه ژل‌های مو می‌دانستند.

ایرپاد وزن 0.14 اونس، اندازه 07x07x1.6 دارد و در کیس پلاستیکی سفید براق قرار گرفته است که با کلاهک نقره‌ای پوشش داده شده است.

این انتظار نمی‌رفت که اپل از چیزی که یک طراحی موفق شناخته می‌شد منحرف شود و رنگ‌بندی متفاوتی را ارائه دهد. حدالقل با این رنگ‌بندی می‌توانید تلفن خود را با ایرپاد ست کنید و از رنگ‌های سیاه یا خاکستری استفاده کنید. اگر این کمپانی ایرپاد 2 را ضد آب و عرق می‌کرد عالی بود. پس به همین خاطر سعی کنید این محصول را در آب استفاده نکنید.

تنها سرنخی که با آن می‌توان فهمید که اینها نسل دوم ایرپاد هستند وجود جعبه شارژ بی‌سیمی است، اما به راحتی اشتباه گرفته می‌شوند. هر دو نسل جعبه شارژ جدید و قبلی از پلاستیک براق سفید ساخته شده‌اند.

اپل ایرپاد 2 دارای دو مدل یکی با شارژ وایرلسی و دیگری معمولی است. اما اگر می‌خواهید یک جعبه شارژ استاندارد با جعبه شارژ بی‌سیمی را از یکدیگر تشخیص بدهید، قسمت جلویی را چک کنید. در صورتی که یک چراغ کوچک در جلو وجود داشت یک جعبه شارژ بی‌سیمی یا وایرلسی است. تغییر کوچکی است، اما مانع از این می‌شود که دائما کلاهک را باز و بسته کنید.

روش دیگر تشخیص جعبه شارژ استاندارد از جعبه شارژ بی‌سیمی، از طریق بند می‌باشد. بند در شارژر بی‌سیمی جدید از فلز آبکاری شده است، در حالیکه جعبه شارژ استاندارد یک بند فلزی براق دارد. بعلت اجزای اضافی، جعبه شارژ بی‌سیمی 1.4×0.8X2.1 سنگین‌تر از مدل استاندارد می‌باشد.

جعبه شارژ بی‌سیمی مانند نسل قبلی است، اما تفاوت‌های کمی با هم دارند. در ایرپاد 2 نشان‌گر LED بجای قرار گرفتن در کنار در قسمت جلو قرار دارد. دکمه نیز در مرکز قرار دارد، اما در نسل قبلی دکمه تقریبا در زیر قرار گرفته بود.

کیفیت صدا

طراحی قبلی ایرپاد واقعا خوب و آینده نگرانه بنظر می رسد که اپل ترجیح داده تغییری در آن ایجاد نکند اما  در مورد کیفیت صدا انتظار بهبود داشتیم که متاسفانه در این محصول تغییر محسوسی مشاهده نمی شود.

 

عمر باتری ایرپاد سری 2

خبر خوب اینکه عمر باتری این دستگاه برای مکالمه بیشتر شده و بهبود ۵۰ درصدی را به لطف چیپ جدید اپل دارد.

خبر بد اینکه اگر از ایرپاد برای گوش دادن به موسیقی استفاده کنید شاهد بهبود چندانی نخواهید بود (شاید حتی هیچ بهبودی) اگر چه عمر باتری نسل یک هم نسبت به رقبا خوب است و با توجه به ابعاد کوچک کیس و حجم کم نیاز چندانی به پیشرفت در این زمینه دیده نمی شد.

از نظر زیبایی بهتر بنظر میرسد اگر یک پد شارژ دی منزل یا میز خود در سر کار داشته باشید و بجای کابل لایتنینگ از آن برای شارژ دستگاه خود استفاده کنید همچنین کارکرد آن هم ساده تر است و مانند سایر محصولاتی که از این استاندارد استفاده می کنند کافیست آنرا بر روی پد شارژ بیسیم قرار دهید.(البته باید توجه داشته باشید که سرعت شارژ شدن ایرپاد به وسیله شارژر بیسیم کمتر از سرعت شارژ با کابل لایتنینگ است)

البته باید بدانید اگر در حال حاضر صاحب یک استند شارژ بی سیم هستید احتمالا قادر نخواهید بود از آن برای شارژ ایرپاد خود استفاده کنید ! ایرپاد به دلیل ابعاد کوچک سیم پیچ شارژ بیسیم آن کوچک تر است و نمی تواند در مرکز سیم پیچ استند های شارژ بیسیم رایج برای موبایل قرار گیرد و هنگام خرید پد شارژر بیسیم برای این محصول باید دقت کنید تا کیس ایرپاد بتواند در وسط آن باشد.

نتیجه گیری

با وجود ویژگی‌هایی مثل سریع‌تر بودن، هوشمندتر بودن و البته دوام‌دارتر بودن، ایرپاد 2 هنوز در راس انتخاب مالکان آیفون می‌باشد. اپل آنچه که مردم می‌خواهند را با یک شارژر بی‌سیمی و رویکرد دسترسی به سیری فراهم کرده است. در حقیقت ایرپاد مدت زمان صحبت طولانی‌تر را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. قابلیت اتصال بلوتوثی ایرپاد 2 سریع‌تر است و در کوتاه‌ترین زمان وصل می‌شود. قیمت این مدل ایرپاد بسیار بالا می‌باشد و می‌توان گفت که قیمت آن برای یک جفت ایرپاد بی‌سیمی کوچک زیاد می‌باشد. این درحالیکه است که گلکسی بادز سامسونگ خیلی ارزان‌تر از ایرپاد 2 است. در صورتی که در اکوسیستم اپل سرمایه گزاری می‌کنید، باید ایرپاد جدید را بخرید و این ایرپاد را از آن خود کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر اینجا را کلیک کنید.

 

گوشی کالا...
ما را در سایت گوشی کالا دنبال می کنید

برچسب : بررسی ایرپاد سری 2 ,خرید ایرپاد سری 2 ,قیمت ایرپاد سری 2 ,مشخصات ایرپاد سری 2, نویسنده : مهران goshikala بازدید : 66 تاريخ : سه شنبه 11 شهريور 1399 ساعت: 1:35

بررسی گوشی ایفون ایکس مکس

iPhone XS Max یکی از گوشی های ۶٫۵ اینچی اپل است که نسبت به گوشی آیفون ۸ پلاس که دارای صفحه نمایش ۵٫۵ اینچی بود بدنه جمع و جور تر و باریک تر دارد. بدنه آن از ترکسیب شیشه و فلز ساخته شده است و زیبایی ظاهری فوق العاده ای دارد، این در حالی است که گوشی از گواهیننامه IP68 پشتیبانی می کند و این بدان معناست که ایکس اس مکس در مقابل گرد و غیار و آب مقاوم است. این گوشی به راحتی به مدت ۳۰ دقیقه در حداکثر عمق ۲ متری از خود مقاومت نشان می دهد. اپل ادعا می کند که مقاومت این دستگاه را در آب نمک، آب کلر، شیر و آبجو آزمایش کرده است. اگر قصد خرید ایفون ایکس مکس را دارید پیشنهاد می کنیم تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

طراحی گوشی iphone xs max

زیبایی ظاهری در آیفون XS Max باعث شده تا در همان نگاه اول مجذوب آن شوید. بدنه شیشه‌ای با رنگ بندی جذاب در کنار فریم فلزی و نمایشگر بدون حاشیه، این گوشی را به یک مجموعه کامل تبدیل کرده و به واژه «شیک» در تلفن‌های هوشمند معنای خاصی بخشیده است.

از آن جایی که آیفون XS Max ابعاد بزرگی دارد، جای‌گیری‌اش در دست به معضلی برای کاربر تبدیل شده است. با توجه به قیمت بالای این گوشی، نگرانی برای افتادن آن از دست زیاد خواهد بود؛ به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم از همان روزهای اول برای آن قاب محافظ خریداری کنید. یکی از مواردی که تاثیر منفی بر خوش دستی دستگاه گذاشته، طراحی به‌شدت گرد چهار گوشه آن است. با توجه به این نوع طراحی، با وجود اینکه آیفون XS Max ضخامت کمتری نسبت به گوشی‌هایی چون گلکسی نوت 9  و وان پلاس 6 دارد، اما در دست چنین حسی را القا نمی‌کند؛ به طوری که پرچمدار اپل ضخیم‌تر از این گوشی‌ها به نظر می‌رسد.

بدنه پشتی آیفون XS Max کاملا تخت طراحی شده و خبری از انحنا در آن نیست. روی این بدنه شیشه‌ای شاهد قرار گیری محفظه دوربین و فلاش با کمی بیرون زدگی از قاب، لوگوی اپل و نام iPhone هستیم.

اما نکته تاثیرگذار طراحی آیفون XS Max جای گیری نمایشگر 6.5 اینچی آن درون بدنه‌ای با اندازه 157.5 در  77.4میلیمتر است. این در حالی است که آیفون 8 پلاس با وجود نمایشگر 5.5 اینچی، ابعاد بزرگتری نسبت به آیفون XS Max دارد.

بخش روبرویی این آیفون جدید که کاملا با شیشه پوشیده شده، از نمایشگر بدون حاشیه با یک ناچ کوچک میزبانی می‌کند. در این ناچ دوربین سلفی، سنسورهای مختلف و اسپیکر مکالمه تعبیه شده است.

این آیفون جدید گواهی IP68 را دریافت کرده است. با توجه به این گواهی، آیفون XS Max بدون مشکل خاصی در عمق 2 متری آب برای مدت 30 دقیقه دوام می‌آورد. بر اساس گفته‌‌های اپل، این دستگاه علاوه بر آب، در برابر مایعات مختلف مانند آب نمک، شیر و آب کلر دار نیز مقاوم خواهد بود. البته ناگفته نماند جبران صدمات ناشی از آب‌ خوردگی از موارد قابل پشتیبانی توسط گارانتی محصولات اپل نیست.

لبه سمت راست آیفون XS Max شاهد قرارگیری دکمه پاور هستیم. دسترسی به این دکمه توسط انگشت نسبتا آسان است. دکمه‌های کنترل صدا و فعال سازی حالت سایلنت هم در لبه سمت چپ این پرچمدار حضور دارند. از آنجایی که در آیفون XS Max دکمه هوم حذف شده، برای دسترسی به سیری باید دکمه پاور را برای مدت مدت کوتاهی نگهدارید. اپل جایگاه سیمکارت را مانند نسل قبل در لبه راست، پایین دکمه هوم قرار داده است.

نمایشگر

اصلی‌ترین فاکتوری که آیفون XS Max را نسبت به آیفون XS معمولی متمایز کرده، نمایشگر بزرگ‌تر آن است. آیفون XS Max به یک صفحه نمایش برش خورده 6.5 اینچی از نوع سوپر امولد مجهز شده است. این صفحه نمایش با رزولوشن عجیب و غریب 1242 در  2688 پیکسل فعالیت می‌کند.

با وجود اینکه تکنولوژی HDR در نمایشگر گوشی‌های هوشمند هنوز به یک اصل مهم تبدیل نشده، اما گاهی اوقات نبود آن در پرچمدار اپل احساس می‌شود. نحوه نمایش نقاط تیره و روشن تصاویر در این نمایشگر، به اندازه‌ای فوق العاده نیست که کاربر را به وجد آورد. البته این موضوع به هیچ وجه به معنای عملکرد بد اپل در این زمینه نیست؛ چرا که صفحه نمایش آیفون XS Max کیفیت بالایی دارد و برای کاربران به اندازه کافی رضایت بخش است.

پنل سوپر امولد که در آیفون‌های جدید با نام Super Retina HD display شناخته می‌شود، روشنایی بالایی دارد و از نظر دقت در نمایش رنگ‌ها بسیار خوب ظاهر شده است.گوشی‌های اپل معمولا از نظر تفکیک پیکسلی در نمایشگر نسبت به مدل‌های هم‌رده، ضعیف‌تر عمل می‌کردند. پیش‌تر این موضوع نارضایتی کاربران زیادی را به دنبال داشت و باعث شد تا اپل برای افزایش آن در گوشی‌های جدیدش اقدام کند. چگالی پیکسلی نمایشگر آیفون XS Max اکنون به 458ppi می‌رسد که همچنان نسبت به اکثر پرچمداران بازار در سطح پایین‌تری قرار می‌گیرد. با این وجود وضوح تصویر در آیفون XS Max به اندازه کافی مناسب است و تصاویر با شارپنس خوبی در آن به نمایش در می‌آیند. همچنین بر اساس ادعای اپل، نمایشگر آیفون XS Max از نظر رنج دینامیکی 60 درصد بهتر از نسل قبل یعنی آیفون X عمل می‌کند. لازم به ذکر است صفحه نمایش آیفون XS Max همچنان از قابلیت لمس سه بعدی پشتیبانی می‌کند.

دوربین

در این مرحله از بررسی آیفون XS Max می‌خواهیم به مرور کیفیت عملکرد دوربین اصلی و سلفی آن بپردازیم. دوربین اصلی این گوشی از دو سنسور 12 مگاپیکسلی تشکیل می‌شود که کاملا مشابه با دوربین آیفون XS هستند. سنسور اول مجموعه دیافراگم F/1.8 دارد و زاویه دید گسترده‌ای را ارائه می‌کند اما سنسور دوم مجموعه از دیافراگم F/2.4 بهره‌ بوده و از نوع تله‌فتو است. هر دو لنز نام برده شده که بخشی از دوربین اصلی آیفون XS Max هستند قابلیت هایی همچون فوکوس خودکار مرحله‌ای، HDR و تثبیت اپتیکال تصویر (OIS) را ارائه می‌کنند و قابلیت زوم اپتیکال 2X هم توسط سنسور دوم مجموعه ارائه می‌شود. ضمنا با استفاده از دوربین اصلی آیفون XS مکس قادر به ضبط ویدئوهای 4K با فرم ریت 24، 30 و 60 فریم در هر ثانیه هم خواهید بود.

عکسبرداری با دوربین اصلی آیفون XS Max بسیار لذت بخش خواهد بود، چون کیفیت عکس هایی که توسط دوربین اصلی گوشی ضبط می‌شود فوق‌العاده هستند. یک چراغ فلش LED چهارگانه مابین دو لنز دوربین پشت این گوشی نصب شده که در شرایطی همچون تاریک بودن محیط می‌توان از آن برای ایجاد نور و روشنایی لازم استفاده کرد. به جرئت مدعی می‌شویم که کیفیت عملکرد دوربین اصلی آیفون XS مکس فوق‌العاده عالی است و کمتر گوشی هم اکنون پتانسیل لازم برای رقابت با آن را دارد. عکسبرداری پرتره (Portrait Mode) هم توسط دوربین گوشی پشتیبانی می‌شود و کیفیت عملکرد آن نسبت به گذشته بهبود یافته است.

دوربین سلفی آیفون XS Max هم از یک سنسور یا لنز 7 مگاپیکسلی با دیافراگم F/2.2 تشکیل شده است. کیفیت عکسبرداری این لنز دوربین هم فراتر از چیزی خواهد بود که تصورش را می‌کنید. اپل قابلیت عکسبرداری پرتره دوربین سلفی آیفون XS Max را تقویت کرده و هم اکنون کیفیت تفکیک لبه های صورت کاربر با محیط پشت سر وی به مراتب بهتر شده است. به طور کلی کیفیت عملکرد دوربین های اصلی و سلفی آیفون XS مکس فوق‌العاده است و اگر طرفدار گوشی های با دوربین قدرتمند هستید، شک نکنید این آیفون یکی از بهترین گزینه های خرید پیش رویتان خواهد بود.

باتری و شارژدهی گوشی iphone xs max

آیفون 11 پرو مکس، به باتری 3969 میلی آمپر ساعتی مجهز شده است که حدود 25 درصد بزرگتر از نسل قبلی بوده و به عنوان بزرگترین باتری بکار رفته در گوشی های آیفون شناخته می شود. همین موضوع در کنار استفاده از نمایشگری با 15 درصد مصرف انرژی بهینه تر و همچنین تراشه بهبود یافته، باعث شده تا اپل شارژدهی این محصول را 5 ساعت بیشتر از نسل قبلی بداند.

گذشته از این موارد، iPhone 11 Pro Max در آزمایش پخش مداوم ویدئو بیش از 19 ساعت دوام می آورد که باعث می شود آن را یکی از بهترین گوشی های بررسی شده توسط سایمان دیجیتال، در زمینه باتری بدانیم. همچنین در استفاده روزمره و تجربه ای که از این گوشی حین بررسی به دست آوردیم، متوجه شدیم که باتری آیفون 11 پرو مکس در استفاده ترکیبی، به راحتی 1 روز را پاسخگوی نیاز کاربر خواهد بود و حتی می توان از آن تا نصف روز بعد نیز استفاده کرد. با این وجود همانطور که بار ها اشاره کرده ایم، شارژدهی یک محصول، برای افراد مختلف، متفاوت بوده و به نوع استفاده آن ها بستگی دارد.

از شارژدهی باتری که بگذریم، نوبت به شارژ باتری می رسد که خوشبختانه اپل بعد از چند سال انتظار، برای پرچمداران 2019 خود سنگ تمام گذاشته است! همانطور که می دانید، آیفون های سال گذشته نیز از شارژ سریع پشتیبانی می کردند؛ اما اپل تجهیزات مربوط به شارژ سریع را در داخل جعبه آن ها قرار نداده بود که باعث می شد یک نکته منفی جدی برای اسمارتفون 1000 دلاری، به شمار بیاید.

امسال اما اپل تصمیم بهتری اتخاذ کرده، و در داخل جعبه آیفون 11 پرو و پرو مکس، شارژر 18 واتی قرار داده است که با استفاده از آن، می توان در عرض نیم ساعت حدود 50 درصد باتری نسخه مکس را شارژ کرد. شارژ کامل دستگاه هم در زمان تقریبی 2 ساعت انجام می گیرد و بد نیست بدانید که این گوشی از شارژ بی سیم با توان 10 وات نیز پشتیبانی می کند، اما متاسفانه خبری از شارژ بی سیم معکوس برای شارژ محصولاتی مثل AirPods 2 وجود ندارد.از شارژدهی باتری که بگذریم، نوبت به شارژ باتری می رسد که خوشبختانه اپل بعد از چند سال انتظار، برای پرچمداران 2019 خود سنگ تمام گذاشته است! همانطور که می دانید، آیفون های سال گذشته نیز از شارژ سریع پشتیبانی می کردند؛ اما اپل تجهیزات مربوط به شارژ سریع را در داخل جعبه آن ها قرار نداده بود که باعث می شد یک نکته منفی جدی برای اسمارتفون 1000 دلاری، به شمار بیاید.

امسال اما اپل تصمیم بهتری اتخاذ کرده، و در داخل جعبه آیفون 11 پرو و پرو مکس، شارژر 18 واتی قرار داده است که با استفاده از آن، می توان در عرض نیم ساعت حدود 50 درصد باتری نسخه مکس را شارژ کرد. شارژ کامل دستگاه هم در زمان تقریبی 2 ساعت انجام می گیرد و بد نیست بدانید که این گوشی از شارژ بی سیم با توان 10 وات نیز پشتیبانی می کند، اما متاسفانه خبری از شارژ بی سیم معکوس برای شارژ محصولاتی مثل AirPods 2 وجود ندارد.

کلام آخر

تفاوت اصلی آیفون های نسخه پرو با نسخه معمولی در سال 2019، به سه مورد اصلی دوربین تله فوتو، فریم لوکس تر از جنس استیل ضد زنگ و البته نمایشگر به مراتب با کیفیت تر باز می گردد. اما آیا این ها مواردی هستند که تجربه حرفه ای را برای کاربران در اختیار می گذارند؟ پاسخ این سوال برای سلایق مختلف، متفاوت خواهد بود. به این صورت که اگر ظاهر لوکس تر، دوربین تله فوتو برای تصاویر پرتره بهتر و همچنین نمایشگر اشباع تر با رزولوشن بیشتر برای شما اهمیت چندانی ندارد، در این صورت آیفون 11 نیز می تواند با قیمت به مراتب کمتر، تجربه مشابهی برای شما در اختیار بگذارد. گذشته از این موارد، زمانی که نسخه ی پرو پرچمدار اپل را با سایر پرچمداران اندرویدی مقایسه می کنیم، متوجه می شویم که از قابلیت های جدیدی مانند شارژ بی سیم معکوس، نمایشگر بدون حاشیه، سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر، زوم چند برابر و شارژ فوق سریع، بی نصیب مانده است. با این حال، از دیدگاهی دیگر می توان گفت که آیفون 11 پرو مکس و آیفون 11 پرو به عنوان پرچمداران اصلی اپل، تجربه کاملی در قسمت های اصلی مانند نمایشگر، دوربین، سخت افزار، باتری، کیفیت ساخت و عملکرد در اختیار می گذارد که کمترین ایراد را می توان به آنها گرفت.

 

گوشی کالا...
ما را در سایت گوشی کالا دنبال می کنید

برچسب : بررسی ایفون ایکس مکس ,خرید ایفون ایکس مکس ,قیمت ایفون ایکس مکس ,مشخصات ایفون ایکس مکس ,گوشی iphone xs max, نویسنده : مهران goshikala بازدید : 69 تاريخ : سه شنبه 11 شهريور 1399 ساعت: 0:46

گوشی ایفون XS

از جمله‌ی تولیدات جدید کمپانی اپل گوشی مدل iPhone XS می‌باشد که به طور همزمان با دیگر مدل های آیفن XR و XS MAX در سپتامبر 2019 رونمایی شدند. این گوشی دارای شباهت‌های بسیاری با مدل XS MAX دارد و تنها فقط از نظر ابعاد اندازه کوچکنری دارد. صفحه نمایش آن ­ Super AMOLED بوده و از وضوح بسیار بالای 5.8اینچی‌ و458 پیکسل برخوردار است که بسیار مناسب می‌باشد. صفحه نمایش مورد استفاده تمام فضای جلوی گوشی را احاطه کرده و این نشان از با کیفیت بودن این محصول است. قاب عقب گوشی جنسش از شیشه بوده تا به نوعی هم مشکل آنتن دهی حل شود و نیز امکان استفاده از قابلیت شارژ بی سیم فراهم گردد. همچنین بدنه شیشه ای با قاب فلزی مقاوم احاطه شده است که خیالتان را از بابت خط و خش ها ، گرد و غبار و آب راحت می‌کند و هیچ گونه تأثیری هم بر گوشی XS نمی‌گذارد و دیگر هیچ گونه لکه و چربی نیز بروی این صفحه نمایش تأثیری نمی‌گذارد. قابلیت تشخیص چهره از دیگر قابلیت‌های گوشی آیفون مدل XS می‌باشد که با یک نوآوری بسیار به روز شده عمل شناسایی چهره شما را حتی با کوچکترین تغییر نیز در چهره انجام می‌دهد و فقط با تشخیص چهره شماست که قفل گوشی باز می‌گردد که با این اتفاق جدید دیگر شناسگر اثر انگشت را در آیفون XS نخواهیم داشت. قبل تر با این قابلیت جدید در گوشی آیفون 10 آشنا شده بودیم. این گوشی دارای دو تا دوربین با کیفیت 12 مگاپیکسل به شما یک احساس کامل رضایت بخش را به هنگام عکاسی می‌دهد. اتصال شبکه G4 و بلوتوث نسخه 5 و 12 iOS نسخه 12 جز سایر قابلیت های دیگر این مدل گوشی هستند. در بخش سخت افزار گوشی یک تراشه A12 به کار رفته است که قدرت پردازش شش هسته‌ای را داراست که به علاوه انجام امور معمولی که با گوشی صورت می‌گیرد شما را از یک سری ویژگی‌های جدید حقیقت مجازی که مدتی است اپل بر روی آن تمرکز دارد آشنا می‌سازد. با استفاده از استاندارد IP68 دراین گوشی مقاومت گوشی به 30 دقیقه در عمق 2 متر افزایش یافته است. یکی از فوق‌العاده ترین محصولات اپل با ویژگی‌های خاص که جز پرچم داران اپل در بازار معرفی شده است. اگر قصد خرید ایفون xs را دارید در ادامه با ما همراه باشید.چ

طراحی و نمایشگر گوشی iphone XS

بر خلاف طراحی بسیار جدید مدل پارسال، امسال شرکت اپل برای مدل ایکس اس (XS) همان طراحی کلی مدل ایکس (X) را در نظر گرفته است و تنها شاهد تغییراتی اندک هستیم

برای مثال در قسمت رنگ‌های موجود برای عرضه، رنگ جدید طلایی نیز به گوشی اضافه شده است. همچنین همان فریم فلزی گوشی باقی مانده است. آیفون ایکس اس در دست بسیار شکیل به نظر می‌رسد که می‌توانید دلیل قیمت بالای آن را در دستان خود بیابید.

در قسمت صفحه‌ی نمایش نیز، آیفون ایکس اس دارای صفحه نمایش ۵٫۸ اینچی OLED می‌باشد که توسط حاشیه‌های بسیار باریک اطراف محاصره شده است. این صفحه نمایش از تکنولوژی HDR 10 و Dolby Vision پشتیبانی کرده که باعث می‌شود عملکرد صفحه پیرامون محدوده دینامیکی ۶۰ درصد بهتر باشد (هرچه که برای چشم انسان قابل تشخیص است). طبق بررسی‌های انجام شده، تماشای ویدیوی HDR در این گوشی نسبت به مدل قبلی آنچنان تفاوتی نداشت اما جذاب و عمیق بود.

همچنین بریدگی صفحه‌ی نمایش به مانند مدل سال گذشته در مدل ایکس اس (XS) نیز وجود دارد که در میان آن تمامی تجهیزات مربوط به سنسور Face ID قرار دارد.

دوربین

یکی دیگر از ویژگی‌های مهمی که دو گوشی آیفون XS و XS Max به صورت مشترک از آن استفاده می‌کنند مربوط به دوربین دوگانه ارتقا یافته می‌شود. سنسور 12 مگاپیکسلی تله فوتو همانند آیفون ایکس در بخش پایینی فریم دوربین‌ها قرار گرفته است. در اغلب موارد، شما می‌توانید با دوربین 12 مگاپیسکلی جدید تصاویری با زاویه‌ی دید گسترده ثبت کنید و پیشرفت قابل توجه‌ای نسبت به سال گذشته محسوب می‌شود.

این سنسور زاویه دید گسترده از لحاظ فیزیکی مقداری بزرگ‌تر شده که به همین سبب سایز پیکسل‌های نوری نیز افزایش یافته است ( 1.4 میکرو در برابر 1.22 میکرو در آیفون X). اما به هر حال دوربین اصلی گوشی آیفون Xs در جذب نور بسیار خوب عمل می‌کند و ما توانستیم تصاویر بسیار زیبایی را در شب با آن ثبت کنیم و از آنجا که این سنسور پیکسل‌های فوکوس بیشتری را در اختیار دارد، امر تشخیص اشیا و فوکوس بر روی آن‌ها در گوشی‌های آیفون Xs و Xs Max  سریع‌تر صورت می‌پذیرد.

این پیشرفت‌های اساسی در ساختار سنور دوربین بدین معنا است که گوشی‌های آیفون Xs  و Xs Max به صورت پیشفرض تصاویر بهتری را ثبت می‌کنند. اما این تغییرات تنها به پیکسل‌های سنسور ختم نمی‌شود. مدیر بازاریابی شرکت اپل، آقای فیل شیلر، پیش‌تر در رابطه عملکرد با سیستم پیشفرض Smart HDR‌ سخنانی را بیان کرده بود، اما هنگامی که با آن کار کردیم، تحت تاثیر کارایی خوب آن قرار گرفتیم. نحوه‌ی به کارگیری آن به این صورت است که با فشار دادن دکمه‌ی شاتر، دوربین 4 تصویر با میزان نور متفاوت ثبت کرده ( 3 تصویر با نور کم و یک تصویر با نور بیش از حد) و سپس آن‌ها را با هم ترکیب می‌کند. نتیجه‌ی نهایی، تصویری است که از نظر تئوری بهترین بخش‌های تصاویر قبل را در خود دارد. احتمالا این فرایند برای شما آشنا به نظر می‌رسد، گوشی‌های پیکسل گوگل هم اکنون چند سالی است که از چنین روندی پیروی می‌کنند و نتایج بدست آمده توسط این تکنیک به قدری خوب است که گوشی پیکسل 2 توسط بسیاری از سایت‌های تخصصی، عنوان بهترین دوربین در گوشی‌های هوشمند را دریافت کرد.

اما سوالی که پیش می‌آید، این است که از نقطه نظر تصاویر تولید شده، آیفون‌های اپل در چه جایگاهی قرار دارند؟ پاسخ این است که تصاویر ثبت شده بسیار عالی هستند. هر چند به شخصه تصاویر پردازش شده‌ توسط گوشی‌های گوگل را بیشتر می‌پسندم که البته این مورد به سلیقه افراد بستگی دارد. همچنین باید اشاره کنم سیستم Smart HDR زمانی بهترین عملکرد خود را نشان می‌دهد که تفاوت زیادی میان اشیاء تیره و روشن در تصویر وجود داشته باشد. به نظر می‌رسد در شرایط نوری مناسب همانند نور روز، Smart HDR کارکرد چندانی ندارد. اما بدانید که این مورد تاثیری بر روی کیفیت فوق العاده تصاویر گوشی‌های آیفون Xs  و Xs Max  نمی‌گذارد.

حتی فرایند ثبت تصاویر پرتره در آیفون‌های امسال به بهتر شده که بخش بزرگی از آن را به موتور عصبی A12 مدیون است، موتور عصبی به دوربین کمک می‌کند تا بخش پیش زمینه را تشخیص دهد. اما هنوز به تکامل نرسیده است زیرا در برخی از تصاویر، دوربین فرد یا شی را همراه با پس زمینه مات می‌کند.

اما حداقل شما این بار کنترل بیشتری بر روی پس زمینه دارید. ویژگی جدیدی با نام Depth Control به شما اجازه می‌دهد تا میزان تاری پس زمینه‌ی تصویر را بعد از ذخیره آن، تغییر دهید. این ویژگی برای حل مشکلات تصاویر پرتره واقعا کارساز می‌باشد. از آنجایی که این ویژگی کاملا به صورت نرم افزاری اجرا می‌شود، می‌توانید تصاویر سلفی خود را از طریق آن ادیت کنید به خصوص زمانی که متوجه شوید، اپل دوربین 7 مگاپیکسلی جلوی نمایشگر گوشی را نسبت به مدل سال گذشته تغییر نداده است.

مشکل این است که Depth Control همیشه فرض می‌کند شما خواهان باقی ماندن چهره افراد در فوکوس تصویر هستید که معمولا نیز چنین می‌باشد. اما با این حال این قابلیت توانایی بهتر شدن را داشت اگر به صورت دستی کار می‌کرد و به کاربر اجازه‌ی می‌داد تا بخش‌هایی که می‌خواهد را با دیافراگم f/1.4 در تصویر مات کند. همچنین ما نمی‌توانیم سخنان آقای شیلر مبنی بر جدید و خاص بودن این ویژگی تایید کنیم زیرا برنامه‌های همانند Focos قادر هستند تا تصاویر را به صورت هوشمندانه تار کنند. در ضمن آقای شیلر نباید رقیب قدرتمند آیفون‌های جدید یعنی Galaxy S9 Plus را فراموش کند.

تجربه‌ای که در استفاده از دوربین‌ آیفون‌های جدید به دست می‌آورید بسیار بهتر از گذشته شده است. اما اگر شما از طرفدارن برند‌های دیگر هستید، ممکن است همین سخن را در رابطه با گوشی‌های آن‌ها بیان کنید. همانطور که می‌دانید، گوشی پیکسل 2 با داشتن تنها یک دوربین، در برخی از مواقع تصاویری ثبت می‌کند که دوربین گوشی Xs از ثبت آن عاجز است. در ضمن باید یاد کنیم از رقیب اصلی آیفون های جدید، تصاویر ثبت شده توسط دوربین گوشی گلکسی نوت 9 خیره کننده هستند به ویژه اگر به تماشای آن‌ها در صفحه نمایش Super AMOLED بپردازید. به نظر نمی‌رسد که اپل در بخش دوربین برنده‌ی قطعی باشد، بنابراین این رقابت فشرده کماکان ادامه دارد.

باتری و شارژدهی iphone XS

اپل در زمان رونمایی مطابق سال‌های گذشته صحبتی در رابطه با حجم باتری نکرد. بنابراین هنوز نمی‌دانیم که باتری این گوشی چند میلی آمپری است! با این حال اگر بخواهیم به گفته‌های اپل اعتماد کنیم، باید بگوییم که نسبت به نسل قبلی، آی‌فون Xs شارژدهی بیشتری داشته که میزان آن در حدود نیم ساعت در روز خواهد بود. بنابراین با توجه به عدم تغییر ابعاد گوشی می‌توان گفت که در این مدل نیز همچون آی‌فون X شاهد یک باتری 2716 میلی‌آمپر ساعتی هستیم که حالا با توجه به بهبودهای پردازنده، شارژدهی بیشتری ارایه می‌دهد.

این گوشی از شارژ وایرلس پشتیبانی کرده و می‌توانید بدون سیم آن را شارژ کنید. آی‌فون Xs از فناوری شارژ سریع اختصاصی نیز بهره می‌برد که به موجب آن می‌توان گوشی را در مدت زمان نیم‌ساعت تا 50 درصد شارژ کرد اما متاسفانه شارژری که از این ویژگی پشتیبانی کند، همراه دستگاه عرضه نمی‌شود! بنابراین برای بهره‌مندی از این نعمتی که حالا میان‌رده‌های اندرویدی هم بدون منت در اختیار مشتری قرار می‌دهند، می‌بایست سری به بازار بزنید و پول بیشتری بابت یک شارژر اضافی بدهید!

کلام آخر

همانطور که مشاهده کردید در این مطلب به بررسی آیفون XS اپل (iPhone XS) پرداختیم. این گوشی قیمت بسیار گرانی دارد و در مقایسه با آیفون X اپل چندان ویژگی های برتر و جدیدی را ارائه نمی‌کند. برخی از اصلی ترین نقاط قوت این محصول شامل مواردی همچون صفحه نمایش بزرگ و با کیفیت، قدرت پردازشی بی‌نظیر و دوربین عالی می‌شوند. در ادامه نقاط قوت و ضعف آیفون XS اپل را در دو دسته‌بندی مجزا عنوان کرده‌ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

نقاط قوت:

  • طراحی زیبا و چشم نواز
  • صفحه نماش بزرگ و با کیفیت
  • قدرت پردازشی عالی
  • دوربین فوق‌العاده
  • بهره‌مندی از قابلیت تشخیص چهره پیشرفته

نقاط ضعف:

  • قیمت گران
گوشی کالا...
ما را در سایت گوشی کالا دنبال می کنید

برچسب : بررسی ایفون XS ,خرید ایفون XS ,قیمت ایفون XS ,مشخصات ایفون XS, نویسنده : مهران goshikala بازدید : 75 تاريخ : دوشنبه 10 شهريور 1399 ساعت: 22:45

گوشی ایفون 11

شرکت اپل در ماه سپتامبر (September) سال 2019 از سه آیفون جدید خود رونمایی کرد و آیفون 11 مقرون به صرفه ترین نسخه از آیفون های این شرکت بود. در ادامه این مطلب می‌خواهیم به نقد و بررسی آیفون 11 اپل (Apple iPhone 11) بپردازیم و مروری بر نقاط قوت و ضعف اصلی آن داشته باشیم. برای اطلاع از قیمت ایفون 11 کلیک کنید.

طراحی گوشی iphone 11

اگر شما اکنون صاحب یک گوشی آیفون XR هستید، با خرید آیفون ۱۱ از لحاظ طراحی تغییر خاصی را مشاهده نخواهید کرد. فارغ از ماژول دوربین دوگانه و رنگ های جدید، آیفون ۱۱ از لحاظ طراحی دقیقاً شبیه به نسل قبلی خود است. به شخصه رنگ های جدید آیفون ۱۱ به خصوص سبز و بنفش را خیلی دوست دارم. بیرون زدگی ماژول دوربین این گوشی بسیار شبیه به نمونه های موجود در گوشی های آیفون ۱۱ پرو و ۱۱ پرو مکس است و تبدیل به یکی از عناصر بارز طراحی گوشی آیفون ۱۱ شده است.

آیفون ۱۱ مانند نسل قبل از گواهی مقاومت در برابر آب برخوردار است. اما این گواهی این بار به IP68 ارتقا یافته است. خوشبختانه یا متأسفانه، کیفیت ساخت آیفون ۱۱ درست مانند آیفون XR است. این گوشی نه سبک و نه جمع و جور است. با وجود اینکه من به کار کردن با گوشی های بزرگ عادت کرده ام، بعد از استفاده از آیفون ۱۱ به این نتیجه رسیدم که اگر این گوشی کمی کوچک تر بود، بهتر می شد.

صفحه نمایش

آیفون 11 نسبت به آیفون ایکس آر تغییراتی داشته ولی در زمینه نمایشگر این دستگاه فرقی با نمونه قبلی خود نمی‌کند. این گوشی از یک پنل 6.1 اینچی IPS LCD از نوع Liquid Retina بهره می‌برد که در بالای آن یک ناچ بزرگ به چشم می‌خورد و در هر اینچ آن 326 پیکسل وجود دارد.

رزولوشن واقعی صفحه نمایش این محصول اپل 1792*828 پیکسل است که نشان‌دهنده کیفیت مناسب تصاویر می‌باشد بنابراین از این نظر نه ضعیف است و نه قوی. مطمئناً هنگام مشاهده تصاویر و تماشای فیلم یا مطالعه متون، متوجه کیفیت قابل قبول این نمایشگر خواهید شد و چه‌بسا اصلاً به تراکم پیکسلی نسبتاً متوسط آن هم توجهی نکنید. البته توضیحاتی که دادیم تا زمانی پابرجا هستند که شما این دستگاه را در برابر مدل‌های پیشرفته‌ترش یعنی آیفون 11 پرو و آیفون 11 پرو مکس قرار ندهید زیرا در آن شرایط خواهد بود که متوجه می‌شوید که رزولوشن این دستگاه چندان هم بالا نیست.

دیگر ویژگی که در آیفون 11 اثری از آن وجود ندارد، قابلیت پخش تصاویر و فیلم‌ها با کیفیت HDR و Dolby Vision می‌باشد. به نظر می‌رسد دلیل رخ دادن چنین اتفاقی این باشد که نشان دادن محتواها با کیفیت HDR نیازمند کنتراست بالاست که دست‌یابی به این مشخصه تنها در نمایشگرهای OLED امکان‌پذیر است و از آن جایی که پنل موجود در این گوشی از نوع LCD می‌باشد، نمی‌توانیم عکس‌ها و ویدیوها را با این کیفیت ببینیم.

بر خلاف وجود این ضعف نسبتاً مهم، ویژگی True Tone در اختیار کاربران قرار گرفته است. این قابلیت باعث می‌شود تعادل رنگ سفید با استفاده از سنسورهای نوری شش لایه‌ای برقرار گردد. به علاوه، الگوریتمی که چنین تعادلی به وجود می‌آورد، سبب خواهد شد تا قسمت‌های سفید یا خاکستری صفحه نمایش دقیق‌تر دیده شوند.

ضمن اینکه درست مانند سایر آیفون‌ها، تأخیر لمس آیفون 11 هم روی 120 هرتز تنظیم شده و نرخ بازسازی آن 60 هرتز است.

بر اساس ادعای اپل، نهایت روشنایی این گوشی به 625 نیت می‌رسد و نرخ کنتراست آن هم 1400:1 خواهد بود. در آزمایش‌های انجام شده، عدد به ثبت رسیده برای حداکثر روشنایی این دستگاه 644 و نرخ کنتراست نیز 1500:1 بود.

نمایشگر به کار رفته در آیفون 11 از دقت رنگ فوق‌العاده‌ای بهره می‌برد و تفاوت رنگی آن 1.1 می‌باشد ولی در حالت sRGB این رقم به 2.4 افزایش می‌یابد. آیفون 11 دارای توانایی پخش تصاویر با سیستم DCI-P3 است و زمانی که محتوایی این کیفیت را داشت، خودِ گوشی به صورت اتوماتیک سیستم پخش رنگ نامبرده را فعال خواهد کرد.

یکی از نقاط قوت در مورد صفحه نمایش آیفون 11 این است که حتی اگر شما از حداقل میزان روشنایی یعنی به اندازه 2.3 نیت هم بهره ببرید، دقت رنگ هیچ تغییری نکرده و همان کیفیت بالای خودش را حفظ خواهد کرد.

دوربین

طی چند سال گذشته، اپل پیشرفت چشمگیری در کیفیت دوربین داشته است اما بسیاری از سازندگان تلفن‌های دیگر مانند سامسونگ، هواوی و گوگل نیز چنین بوده‌اند. رقابت در بین دوربین چیزی است که بسیاری از برندها در آن شریک هستند. دوربین‌های آیفون 11 یکی از بهترین‌ها برای عکسبرداری و فیلمبرداری است. آیفون 11 می‌تواند بین یک لنز اصلی با لنز زاویه Ultrawide جابجا شود. آیفون 11 پرو می‌تواند همین کار را انجام دهد، اما همچنین یک دوربین تله فوتو برای نزدیک‌تر شدن به سوژه عکاسی را نیز ارائه می‌دهد.

آیفون 11 مجهز به یک دوربین جدید با زاویه فوق العاده پرسرعت، حالت شب برای عکاسی کم نور، پردازش Deep Fusion برای عکس‌های بهتر در فضای داخلی، فوکوس خودکار سریع‌تر و کلی تصاویر واضح‌تر با تولید دقیق‌تر رنگ است. برای بررسی دقیق‌تر تفاوت‌های دوربین بین آیفون امسال و سال گذشته باید بگوییم که لنز Ultrawide تغییر چشمگیری در چشم‌انداز ارائه می‌دهد که می‌تواند از لحاظ بصری تصاویر بی‌نظیری تولید کند.

باتری گوشی iphone 11

یک ساعت دوام بیشتر نسبت به نسل قبلی چیزی است که اپل درباره باتری آیفون 11 باور دارد. این گوشی از باتری 3110 میلی آمپر ساعتی بهره می برد که در مقایسه با باتری 2940 میلی آمپر ساعتی بکار رفته در iPhone XR، کمی بزرگ تر شده است. این افزایش ظرفیت جزئی در کنار استفاده از تراشه و نرم افزار بهینه تر، باعث شده تا آیفون 11 همانند iPhone XR عملکرد بسیار خوبی در زمینه شارژدهی داشته باشد.

به طوری که این گوشی در تست پخش مداوم ویدئو، حدود 18 ساعت دوام می آورد و در تجربه استفاده ما از این گوشی، می توان گفت که iPhone 11 در استفاده نیمه سنگین و ترکیبی، به راحتی 1 روز را دوام می آورد و شارژدهی این محصول، مطمئنا بیشتر کاربران را راضی خواهد کرد.

جمع بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به نقد و بررسی آیفون 11 اپل (Apple iPhone 11) پرداختیم. این آیفون در واقع مقرون به صرفه‌ترین نسخه آیفون های جدید اپل است. آیفون 11 کیفیت ساخت بسیار خوبی دارد اما از نظر ظاهر کاملا یکسان با iPhone XR سال گذشته به نظر می‌رسد و فقط به جای یک لنز دوربین اصلی از دو لنز دوربین بهره‌ می‌برد. اگرچه این گوشی به عنوان آیفون مقرون به صرفه اپل روانه بازار شده است، اما با این وجود قیمت خیلی پایینی ندارد. قدرت پردازشی عالی، دوربین بسیار خوب و صفحه نمایش مناسب از اصلی ترین ویژگی های مثبت iPhone 11 هستند. سایر نقاط قوت و ضعف اصلی این گوشی به شرحی هستند که در بخش زیر عنوان کرده‌ایم. برای تهیه گوشی های بروز کلیک کنید.

 

مزایا

  • طراحی با کیفیت و پشتیبانی از استاندارد IP68
  • صفحه نمایش با کیفیت
  • قابلیت تشخیص چهره بسیار دقیق
  • بستر نرم افزاری روان و انحصاری و دریافت بی‌وقفه آپدیت های iOS
  • پردازنده فوق‌العاده قدرتمند
  • دوربین اصلی و سلفی عالی
  • شارژدهی خوب باتری

نقاط ضعف

  • ظاهر مشابه با آیفون XR
  • قیمت نه چندان ارزان
  • عدم ارائه شارژر 18 واتی به همراه گوشی
گوشی کالا...
ما را در سایت گوشی کالا دنبال می کنید

برچسب : بررسی گوشی iphone 11 ,خرید ایفون 11 ,قیمت ایفون 11 ,مشخصات ایفون 11 ,گوشی موبایل ایفون 11, نویسنده : مهران goshikala بازدید : 66 تاريخ : دوشنبه 10 شهريور 1399 ساعت: 16:28